خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک معاون فرهنگی واجتماعی فراجا به مناسبت ۱۳ رجب

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۴۵

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا، فرارسیدن ۱۳ رجب سالروز ولادت مولی الموحدین، حضرت علی (ع) را که به عنوان روز پدر و روز مددکار اجتماعی نامگذاری شده است و تقارن این روز عزیز با ایام الله دهه فجر را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به اینکه منش و رفتار حضرت علی(ع)، نیاز جامعه کنونی است، اظهار داشت: سیره آن حضرت در دستگیری از نیازمندان، کمک به دیگران، رعایت انصاف و دیگر فضایل آن امام همام قطعا منجر به توسعه و گسترش عدالت در جامعه خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا تصریح کرد: اجرای عملی دستورات اسلام از صدر تا ذیل در همه شئون زندگی آن حضرت از قبیل: مدیریت صحیح جامعه، شجاعت عملی در نبردها، توجه به خانواده شهدا، توجه عملی به مستمندان، رعایت بیت المال، تاب آوری در شرایط سخت، اطاعت از ولی امر زمان، از جان گذشتگی و ... قابل مشاهده است.

منتظرالمهدی ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز آن حضرت، رفتارمددکارانه در قبال مستضعفین، محرومین، یتیمان و ... بوده است حال آنکه امروزه بر همگان مبرهن و آشکار گشته است که امنیت روانی اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد مهم امنیت، نیز می بایست به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی حوزه مشاوره و مددکاری در پلیس، کمک به تحکیم بنیان خانواده و بسط و گسترش سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، افزود: در حال حاضر 1055 دایره اجتماعی در کلانتری های کشور و 55 مرکز مشاوره از حضور روانشناس، مشاور و مددکار بهره مند بوده و در حال ارائه خدمات روانشناختی، مشاوره ای و مددکاری به مردم می باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سخنگوی فراجا در تشریح اقدامات 10 ماهه حوزه مشاوره و مددکاری پلیس در سال جاری، ابراز داشت: در 10 ماهه سال 1401 قریب 850 هزار خدمت مشاوره ای در مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری ها به مردم عزیز، ارائه شده که در همین رابطه 70 درصد پرونده ها منجر به مصالحه شده است.

وی خاطر نشان کرد: مبتنی بر جمع بندی داده های حاصل از خدمات روانشناختی، مددکاری و مشاوره ای پلیس، اطلس آسیب های روانی اجتماعی به تفکیک کشوری، استانی، شهرستانی و منطقه ای تهیه و در برنامه ریزی های آینده نگرانه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت هنر و رسانه در انتقال مفاهیم پیشگیرانه روانشناختی به عنوان یک اصل در دستور کار پلیس است، افزود: قطعا با برنامه ریزی های پیش­رو، اقدامات تحولی در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز