خبرگزاری کار ایران

زاکانی:

حمل و نقل، خدمات شهری و عمران از سرفصل‌های همکاری بین تهران و ایروان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۴۳۶

ظهر امروز آیین امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان دو شهر تهران و ایروان با حضور شهرداران این دو شهر و سفیر ارمنستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مراسم امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی میان دو شهر تهران و ایروان ظهر امروز- ۲۸ دیماه ۱۴۰۱- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سارگسیان شهردار ایروان و آرسن آواگیان سفیر ارمنستان در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

زاکانی در ابتدای این مراسم گفت: یکی از سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط، همکاری و حسن همجواری با کشورهای همسایه‌اش است. ارمنستان نیز در نزد ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علاقه‌مند به گسترش روابط میان دو کشور هستیم.

وی در ادامه افزود: روابط میان ایران و ارمنستان صدها سال قدمت دارد، بنابراین در شرایط کنونی برقراری ارتباط برای هر دو کشور از مزایای ویژه ای برخوردار است.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت های همکاری موجود در دو کشور افزود: عمده همکاری میان دو کشور در سرفصل هایی چون حمل و نقل، محیط زیست، پسماند و خدمات شهری و مسائل فنی و عمرانی دسته بندی می شود. حضور شهردار ایروان در تهران می تواند سبب افزایش و تقویت این همکاری ها بشود.

زاکانی تاکید کرد: شهرداری تهران توانمندی ها و نیازهایی دارد؛ ما می‌توانیم توانمندی‌هایمان را به بهترین وجه در اختیار شهرداری ایروان قرار دهیم و برای رفع نیازهایمان نیز از ظرفیت های ارمنستان استفاده کنیم.

زاکانی در پایان با آرزوی موفقیت برای ملت و دولت ارمنستان گفت: مجموعه شهرداری تهران این آمادگی را دارد تا روابط خود با شهرداری ایروان را روز به روز گسترش دهد و برای رسیدن به این هدف لازم است تیم مشترکی از طرفین برای گسترش همکاری ها تشکیل شود.

سارگسیان، شهردار ایروان نیز با اشاره به ضرورت همکاری میان ایران و ارمنستان گفت: دو کشور مسیر تاریخی مشترکی دارند و با توجه به این موضوع ظرفیت های خوبی نیز برای همکاری میان طرفین وجود دارد.

وی در ادامه افزود: ما از ظرفیت‌های همکاری به طور کامل استفاده نکرده و با وجود اینکه کشور همسایه یکدیگر می باشیم، شناخت کافی از هم نداریم.

شهردار ارمنستان تاکید کرد: در بازدیدی که از قطار شهری تهران داشتم صادقانه تحت تاثیر مترو تهران و توانمندی های آن قرار گرفتم. به همین دلیل درخواست دارم در صورت امکان گروهی کاری از سوی شهرداری تهران به ارمنستان اعزام شود، فکر می‌کنم هم در مورد فناوری های نوین و هم در رابطه با لوازم یدکی مترو می توانیم همکاری داشته باشیم.

سارگسیان در بخش پایانی سخنان خود گفت: گروه کاری شهرداری ارمنستان از چند ماه قبل در تهران حضور داشته‌ و اطلاعات مهمی از ظرفیت‌های شهرداری تهران به ما داده است که بر اساس آن ما امروز توافقی با محوریت فرهنگ، حمل و نقل و دیگر زمینه‌های اجتماعی امضا خواهیم کرد، این توافق سرآغاز همکاری های میان شهرداری تهران و ایروان است.

گفتنی است، در پایان این نشست آرسن آواگیان، سفیر ارمنستان در ایران نیز با تشکر از میزبانی شهرداری تهران از هیات شهرداری و شورای شهر ایروان گفت: سفارت ارمنستان در تهران از هیچ کوششی برای تحقق مفاد تفاهم‌نامه امضا شده میان شهرداری تهران و ایروان دریغ نخواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز