خبرگزاری کار ایران

زاکانی:

جهادگران عرصه سلامت مدال ایثار بر سینه دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۷۵۸

شهردار تهران در همایش بزرگداشت شهدای مدافع سلامت و بهداری مقاومت گفت: جهادگران عرصه سلامت مدال مجاهدت و ایثار بر سینه دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، همایش بزرگداشت شهدای مدافع سلامت و بهداری مقاومت شامگاه یکشنبه -۱۸ دیماه ۱۴۰۱- در مرکز همایش های برج میلاد با حضور شهردار تهران، جمعی از مدیران شهری، تعدادی از پزشکان و اعضای کادر درمان و به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری پایتخت برگزار شد.

زاکانی به عنوان میهمان ویژه این مراسم در ابتدای سخنان خود گفت: مفتخرم در جمعی حاضرم که مدال مجاهدت و ایثار را بر سینه دارد. پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان عزیزی که در دفاع مقدس خوش درخشیدند و بعد از آن در عرصه های خدمت و ارتقاء سلامت جامعه کوشیدند.

شهردار تهران در ادامه افزود: جهادگران عرصه سلامت پس از جنگ و در سالیان اخیر زمانی که دست نیاز مردمانی خارج از مرزهای ایران به سویشان دراز شد، به گرمی دست هم‌نوعان خود را فشردند و در جبهه مقاومت طوری خوش درخشیدند که برای آنان که از نزدیک شاهد مجاهدت‌های‌شان بودند، تبدیل به اسطوره شدند.

او در ادامه تاکید کرد: کادر درمان ما با شیوع کرونا در سال ۹۸ عرصه های جدیدی از خدمت را تجربه کردند و در دفاع از سلامت مردم جان خود را در کف دست گذاشتند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشادت های کادر پزشکی در دفاع مقدس گفت: فداکاری های مجموعه بهداری رزم و جامعه پزشکی از آغاز انقلاب تا کنون از چنان نصاب بالایی برخوردار است که باعث شده آنها تبدیل به الگوی اقشار مختلف مردم در ایران شوند.

وی در ادامه افزود: کادر درمان در زمان  جنگ تحمیلی که ما از حداقل‌ترین امکانات. هم برخوردار نبودیم، با فداکاری خود خط مقدم جبهه ها را پر کردند، به طوری که معادلات را تغییر دادند و خاطرات بسیاری از مجاهدت‌های آنها در دفاع مقدس وجود دارد.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: تا امروز که ۴۴ سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، نقش کادر درمان در عرصه های مختلف مقاومت بی بدیل بوده است، به نحوی که دستاوردهای پزشکان ما می تواند آموزه های خوبی برای نظام سلامت در سراسر دنیا داشته باشد.

زاکانی با تقدیر از برگزارکنندگان همایش شهدای مدافع سلامت و بهداشت مقاومت گفت: فلسفه این همایش یادآوری مجاهدت هایی است که گاهی در شلوغی روزگار آنها را از یاد می بریم.

شهردار پایتخت در ادامه با اشاره به تجارب ارزنده جامعه پزشکی اظهار داشت: ما باید بتوانیم در وهله اول مردم ایران را از این تجربه بهره مند کنیم و سپس این تجارب را در اختیار جامعه بشری به ویژه کشورهای پیرامونی و پیوسته به تفکر انقلاب اسلامی قرار دهیم.

شهردار تهران در پایان سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت گفت: در جمع کسانی حاضرم که در هنگامه نبرد دنیا را زیر پا گذاشتند و در صحنه مقاومت حاضر شدند. امروز بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم؛ فرهنگی که میراث شهدایی چون حاج قاسم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز