خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

ارزش املاک بازپس‌گیری‌شده، ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است/ مراجع نظارتی اگر صلاح بدانند، فهرست متصرفان املاک را منتشر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۸۰

شهردار تهران گفت: تعداد ۱۰۳ ملک شهرداری تاکنون بازپس گرفته شده است که ارزش این املاک در مجموع به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه یکصد و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در واکنش به سوال اصحاب رسانه درباره لزوم انتشار فهرست دراختیارگیرندگان املاک شهرداری که اخیرا بازپس‌گیری شده است، گفت: ما در دوره مدیریت شهری جدید، بخش عمده ای از املاک شهرداری را که به صورت غیرقانونی در اختیار افراد قرار داشت، شامل ۱۰۳ ملک بازپس‌گیری کرده ایم. 

وی افزود: ما مکلف نیستیم اسامی متصرفان را منتشر کنیم و این خلاف قاعده است، وظیفه ما این است که املاک شهرداری را پس بگیریم، اما مراجع نظارتی کشور اگر صلاح دانستند، می توانند لیست را منتشر کنند.

شهردار تهران ادامه داد: شهرداری لیست املاک را منتشر کرده اما اسم افراد را منتشر نمی کند؛ چون بخشی از این مواردی که پس گرفته شده بر اساس مصوبه ای در ادوار گذشته دست فردی بوده که از مرحله ای تعهدات خود را انجام نداده و یا تاریخ مصوبه به پایان رسیده و بر همین اساس ما امکانات خود را پس گرفته ایم.

زاکانی در واکنش به این موضوع که تصور مردم بر این است که املاک در دست افراد بزرگ بوده است، گفت: ما نمی گوییم چنین چیزی نیست و ممکن است باشد اما اینکه تمام املاکی که باز پس گرفته ایم در دست افراد بزرگ بوده باشد، چنین نیست.

وی با تأکید بر اینکه با این وجود ما تعهدی برای انتشار اسامی نداریم، یادآور شد: این اقدام جز مخدوش شدن اذهان عمومی نتیجه ای به دنبال ندارد. آنچه اهمیت دارد، این است که بنده از به یغما رفتن اموال شهر جلوگیری کنم و اموالی که به یغما رفته را بازگردانم.

زاکانی در پایان با اشاره به ارزش مالی املاک بازپس گیری شده شهرداری اعلام کرد: ارزش این املاک به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز