خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

واکنش شهردار تهران به مجوز تغییر کاربری منازل مسکونی به پاساژ

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۹۹۵

شهردار تهران در واکنش به اظهارات سردار هادیانفر مبنی بر تبدیل منازل به پاساژ‌ها و مغازه‌ها بدون رعایت توقف‌گاه یا پارکینگ گفت: این موضوع ناظر به گذشته است و در گذشته علاقه‌مندی زیادی به این بود که به سمت تغییر کاربری و تجاری شدن منازل بروند، اما الان اینطور نیست. رویکرد تغییر کرده است و در بسیاری از بافت‌های شهری علاقه‌مندی به ساخت منازل مسکونی است.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در واکنش به اظهارات سردار هادیانفر مبنی بر اینکه در برخی از خیابان‌های اصلی منازل تبدیل به پاساژ و مغازه شده اند آن هم بدون رعایت پارکینگ و توقف گاه و شهرداری است که مجوز تجاری به ملک مسکونی می‌دهد و این موضوع باعث ترافیک می‌شود، گفت: در حال حاضر رویکردی که در شهر وجود دارد بیشتر این است که از سمت تجاری به مسکونی برویم و برعکس این موضوع است.

وی ادامه داد: این موضوع که سردار هادیانفر مطرح کرده‌اند ناظر به گذشته است و در گذشته علاقه‌مندی زیادی به این بود که به سمت تغییر کاربری و تجاری شدن منازل بروند اما الان اینطور نیست و رویکرد تغییر کرده است و در بسیاری از بافت‌های شهری علاقه‌مندی به ساخت منازل مسکونی است.

شهردار تهران همچنین درباره تذکر یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای شهر مبنی بر لزوم اصلاح نقاط کور و فضاهای بی‌دفاع در عرشه برخی پل‌های عابر پیاده شهری گفت: سازمان نوسازی متولی کل پل‌ها شده است. ما زمانی که آمدیم 45 درصد پله‌های برقی پل‌ها خراب بود، 50 درصد پله‌های برقی هم ناایمن بود و ما بیش از 90 درصد پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده را خاموش کردیم.

زاکانی ادامه داد: یکی از اقدامات ما بازبینی این پله‌های برقی بود به علت اینکه بعضا این پله‌های برقی مربوط به محیط‌های بسته است و اشتباهی در محیط‌های باز استفاده شده است لذا هر چه به آن‌ها می‌رسیم این پل‌ها بازهم نیازمند تعویض هستند بنابراین ما تعویض این پله‌های برقی را در دستور کار قرار دادیم تا نوسازی انجام شود.

وی تصریح کرد: در واقع تمام این موارد برعهده سازمان زیباسازی شهر است و تمام این پله‌ها و پل‌ها را شناسنامه‌دار کرده‌اند و نسبت به بهسازی آن‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند از همین‌رو اگر مورد خاصی است اعضای شورا منعکس کنند تا ما آن را در اولویت قرار داده و پیگیری کنیم البته ما خودمان این موضوعات را به جد پیگیری می‌کنیم.

شهردار تهران همچنین در واکنش به اظهارات برخی از کارشناسان مبنی براینکه با تعطیلی مراکز حمایتی مانند مرکز نور سپید هدایت مشکلات زنان آسیب دیده و کارتن‌خواب به ویژه زنان کارتن‌خواب معتاد بیشتر شده است، گفت: مراکز ما چند دسته هستند؛ مراکزی داریم که به صورت شب‌خواب استفاده می‌شوند و همچنین گرمخانه‌ها و مراکزی وجود دارد که هم در بخش آقایان و هم در بخش زنان به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما این ظرفیت را نه تنها کم نکرده‌ایم بلکه بیشتر هم کرده‌ایم. برخی ظرفیت‌های جدیدی را نیز اضافه کرده‌ایم که مربوط به مراکز ماده 16 می‌شود.

وی ادامه داد: خدماتی که ارائه می‌دهیم مبتنی بر نیاز است و از همین‌رو باید بهترین خدمت و با گستردگی بالا باشد و این موضوعی است که دنبال می‌کنیم و از همین‌رو نسبت به سال گذشته ظرفیت‌هایمان بیشتر شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: سال گذشته اصلا کمپ ماده 16 برای زنان نداشته‌ایم و یک جایی آماده شده بود اما هیچ معتاد زنی جمع‌آوری نمی‌شد آن زحمتی که مجموعه سپاه در مرکز طراوت انجام داده بود همراه با کاری که ما در یاورشهر 5 انجام دادیم عملا ظرفیتی برای زنان معتاد متجاهر و کارتن‌خواب‌ها ایجاد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز