خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خبر داد:

آماده سازی ۲۲ هزار مترمربع برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۹۳۹

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از تامین فضای فیزیکی به متراژ حدود ۲۲ هزار مترمربع به منظور عضویت و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان جدید در پارک علم و فناوری خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه عصر امروز شنبه ۱۹ آذر ماه در افتتاح غرفه دانشگاه تهران در بیست‌وسومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار با تبریک آغاز هفته پژوهش و فناوری، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قدیمی‌ترین و اولین پارک دانشگاهی کشور است که بیش از ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان عضو و مستقر و بیش از ۶۰۰ هسته فناور در آن فعالیت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، مسئولیت پارک‌های علم و فناوری را دوچندان کرده است؛ خاطرنشان کرد: ظرفیت و پتانسیل عظیمی در کشور داریم بنابراین باید از شکوفا شدن استعدادها حمایت کنیم. باید جوانان را امیدوار نگاه داریم. ناامید کردن جوانان بخصوص در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند تا جوانان ما را جذب کند، خیانت بزرگی است. 

اسدی افزود: در پارک‌های علم و فناوری باید تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود که جوانان و فارغ‌التحصیلانی که دارای دانش و روحیه خلاق هستند اما به هر دلیلی پشتیبانی نشده‌اند، مورد حمایت قرار گیرند و کسب‌وکار خود را در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی نمایند. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: باید بستری فراهم کنیم تا جوانانی که احساس می‌کنند در کشور فرصت مناسبی برای فعالیت در اختیار ندارند و فکر خارج رفتن را در سر دارند، دلگرم و ماندگار شوند و به رشد و پیشرفت ایران عزیز کمک کنند. 

اسدی با اشاره به ارتباط ارگانیک بین معاونت پژوهش و فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، یکی از جنبه‌های حمایت از فارغ‌التحصیلان را اینگونه تشریح کرد: صرفاً تدوین پایان‌نامه کفایت نمی‌کند بلکه باید تلاش کنیم یافته‌های پژوهشی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به سمت فناوری سوق پیدا کند. در این راستا با هیات رئیسه دانشکده‌ها و دانشکدگان مختلف دانشگاه تهران جلسه داشته‌ایم تا در قالب هسته‌های نوآور و تیم‌های فناور تلاش کنیم که پایان‌نامه‌ها به سمت تجاری‌سازی هدایت پیدا کنند. 

وی در بخش دیگر سخنانش از دستور رئیس دانشگاه تهران به منظور استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در بخشی از املاک واقع در شهر دانش (محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران) خبر داد و افزود: همچنین از سازمان‌های مختلفی به منظور تامین فضای فیزیکی مورد نیاز برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان کمک گرفته‌ایم. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پایان گفت: به کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، دو مجموعه در اشتهارد کرج و جنب میدان بهمن که در مجموع دارای ۷۲ هزار مترمربع عرصه و نزدیک به ۲۲ هزار مترمربع اعیان است در اختیار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار گرفته است تا شرکت‌های دانش‌بنیان در این فضاها مستقر شوند و برنامه توانمندسازی شرکت‌ها با قدرت بیشتری عملیاتی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز