خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

استفاده از ۳۰۰ هیات علمی نخبه در اتاق‌های فکر وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۷۳۱

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص تشکیل اتاق‌های فکر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم ۱۶ اتاق فکر تشکیل شده و اخیرا نیز در رابطه با امور بانوان اتاق فکر جدیدی شکل گرفته است. در این اتاق فکرها از حدود ۳۰۰ هیات علمی نخبه استفاده شده است.

«علی خیرالدین» معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بازبینی آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که به تازگی توسط وزیر علوم مطرح شده است، اظهار کرد: ما فعلا روی این طرح کار می‌کنیم و در حال پیگیری اجرای آن هستیم. 

او در مورد لزوم چنین بازبینی گفت: روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند. این روسا با هم تقابل ندارند، بلکه لازم است تعامل بین آن‌ها بیش از گذشته شود. 

معاون وزیر ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در راستای تحقق چنین هدفی این است که در بازبینی آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، مصوب کنیم که رئیس پارک‌ها عضو هیات ممیزه و شورای دانشگاه‌ها شوند و از سمت دیگر رئیس دانشگاه‌ها عضو شورای پارک‌های علم و فناوری شوند. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در خصوص کارکرد این حضور متقابل عنوان کرد: وقتی چنین بستری فراهم شود طبیعتا موثر است و تبادل دیدگاه صورت می‌گیرد. گاهی اوقات مباحثی که در هیات ممیزه مطرح می‌شود، در حوزه فناوری نیست و می‌خواهیم کاری کنیم که حوزه فناوری در هیات ممیزه هم دیده شود. 

او افزود: طرح دستیار فناوری پارک‌های علم و فناوری نیز موجب می‌شود، بین دانشجوها و دانشگاه‌ها با بخش صنعت تعامل ایجاد شود و این موضوع تعاملی برای ما اهمیت زیادی دارد. 

در ادامه خیرالدین در مورد دوره پسادکتری فناوری و پیگیری این دوره در معاون فناوری وزارت علوم نیز بیان کرد: پسادکتری فناوری مربوط به همه رشته‌هایی است که بتوانند در صنعت یا شرکت‌های دانش بنیان این رشته را پذیرش کنند و ما نیز همه رشته‌هایی که چنین ویژگی داشته باشند را می‌توانیم برای پسادکتری پوشش بدهیم.

خیرالدین در ادامه درخصوص تشکیل اتاق‌های فکر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم ۱۶ اتاق فکر تشکیل شده و اخیرا نیز در رابطه با امور بانوان اتاق فکری جدید شکل گرفته است. 

او اضافه کرد: در این اتاق فکرها از حدود ۳۰۰ هیات علمی نخبه استفاده شده و از دیدگاه‌های آن‌ها استفاده می‌شود و دستاوردهای این اتاق فکر در قالب کتاب چاپ خواهد شد. ماحصل این اتاق فکرها را به دستگاه‌ها و معاونت‌های ذیربط در وزارت علوم اعلام خواهیم کرد تا از این نتایج بهره‌مند شود. 

او در مورد پرکارترین اتاق فکر بیان کرد: اتاق فکر تحول علوم انسانی و سیاستگذاری فناوری پرکارترین و فعال‌ترین اتاق فکر است که مستقیما خودمان با آن‌ها کار می‌کنیم و واقعا فعال عمل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز