خبرگزاری کار ایران

تغییرنام بیماری آبله میمونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۵۰۴

سازمان جهانی بهداشت mpox را برای آبله میمونی انتخاب و آن را جایگزین نام این بیماری واگیر کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان جهانی بهداشت سر انجام  نام بیماری آبله میمونی را با درخواست کشورها و مشاهده موارد نژادپرستانه تغییر داد. 

این سازمان روز گذشته اعلام کرد که پس از مشاوره با کارشناسان مختلف از نام «mpox» یا «آبلهm» به جای آبله میمونی استفاده خواهد کرد و کم کم نام آبله میمونی را حذف خواهد کرد. 

بر اساس اعلام این سازمان در زمان شیوع این بیماری در سال جاری انگ‌ها و موارد متعدد نژاد پرستانه با استفاده از اصطلاح آبله میمونی در نقاط مختلف مشاهده و به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد؛ همچنین بسیاری از اشخاص و کشورها در جلسات علنی و غیر علنی این سازمان نسبت به بروز این موارد نژاد پرستانه ابراز نگرانی کردند و خواستار جایگزینی نام این بیماری شدند. 

اختصاص این نام جدید بر اساس مشورت‌های مختلف سازمان جهانی بهداشت با کشورهای عضو و همچنین کارشناسان مختلف صورت گرفته است. بر اساس اعلام این سازمان مطابق با روند به روزرسانی ICD (طبقه‌بندی بیماری‌ها و نام‌ها)، رایزنی‌هایی را برای جمع آوری نظرات از طیف وسیع کارشناسان، کشورها و عموم مردم برگزار کرد و از آن‌ها دعوت کرد تا پیشنهاداتی را برای نام‌های جدید ارائه کنند. 

سازمان جهانی بهداشت پس از شیوع آبله میمون و افزایش موارد آن در مردادماه این بیماری را به عنوان یک وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز