خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مبارزه با دشمن در گرو فعالیت‌های دانش‌بنیان و رسیدن به بالاترین مراتب علمی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۹۵

وزیر کشور با بیان اینکه حوزه پژوهش محور اساسی در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: مقابله با دشمن در گرو توجه قوی‌تر به حوزه‌های دانش‌بنیانی و دستیابی به بالاترین مدارج علمی و دانشی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در دهمین نمایشگاه علم و فناوری  ربع رشیدی در شهر تبریز که با حضور نخبگان و نوآوران علمی برگزار شد، افزود: مسیر رشد و پیشرفت همه جانبه کشور در رسیدن به افق های علمی و توسعه فناوری های دانش بنیانی است.

وی با بیان اینکه  دشمنان جمهوری اسلامی ایران با طراحی توطئه های مختلف به دنبال مقابله با توسعه علمی و فناروی در کشور هستند، گفت: جوانان ایرانی در میدان های علمی حضور فعالانه و قوی دارند.

وزیر کشور ادامه داد: جبهه اصلی، مبارزه در عرصه علم است و خوشبختانه دستاوردهای خوبی از جمله پرتاب ماهواره و پیشرفت در سایر حوزه ها در کشور داشته ایم که همین دستاوردها باعث کینه دشمن شده است.

وحیدی اضافه کرد: ملت ایران برای عزت و سربلندی کشور همواره تلاش می کند و هرگز دشمن نخواهد توانست در  اراده پولادین مردم ایران خلل ایجاد کند.

وی با تصریح این امر که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) ندا دهنده آزادی، سربلندی، عدم تسلیم و رشد و بالندگی کشور است ؛ گفت: وجود پر برکت رهبری عزیز انقلاب اسلامی مخل برنامه های توطئه آمیز دشمن است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران همواره واقعیت را درک می کنند، اظهار کرد:  دشمن با حرکت های انفعالی به دنبال مقابله با مسیر پیشرفت کشور است که البته مثل همیشه  با شکست و ناکامی مواجه شده است.

وحیدی با بیان اینکه بایستی برای رشد علمی و دانش و فناوری در کشور تلاش کنیم، افزود:  مبارزه با دشمن در قالب همین فعالیت های دانش بنیان و دست یافتن جوانان به بالاترین مراتب علم و فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه خود دانستم در این جمع فرهیخته حضور یابم و از اندیشمندان و فعالان علمی استان آذربایجان شرقی تقدیر و تشکر کنم.

وزیر کشور افزود: با این ظرفیت علمی باید درحوزه بهره وری و فعال کردن هر چه بیشتر ظرفیت های تولیدی استان بیش از گذشته اهتمام داشت.

وحیدی همچنین گفت: استاندار آذربایحان شرقی با راه اندازی نمایشگاههای علم و دانش به دنبال پیشرفت همه جانبه استان با بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

وی تاکید کرد: پرچم علم و دانش نباید لحظه ای سکون داشته باشد و باید سرعت علم  و دانش در کشور فزونی گیرد و این امر کشور را در برابر تهدیدات دشمن ایمن می سازد.

وزیر کشور امروز دوشنبه در سفری یک روزه به تبریز رفت و ضمن شرکت در آئین افتتاح و بازدید از دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (ینوتکس ۲۰۲۲) و برگزاری جلسه کاری با مدیران ارشد استان از طرح های حمل و نقل عمومی شهر تبریز بازدید کرد.

دیدار با خانواده بسیجی مدافع امنیت، شهید حسین اوجاقی، از دیگر برنامه های این سفر وزیر کشور به تبریز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز