خبرگزاری کار ایران

وحیدی:

برای محرومیت‌زدایی از محلات همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت وارد عمل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۰۱

وزیر کشور با بیان اینکه "محلات میزبان خانواده های اصیل است و در تحول محلات، نگاه نباید صرفا مساعدت مادی باشد" تاکید کرد، برای محرومیت زدایی از محلات همه دستگاه ها و نهادها با تمام ظرفیت وارد عمل شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در همایش طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور که با حضور محمد مخبر معاون اول ریاست جمهوری کشور و نمایندگان سایر دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد، تصریح کرد: طرح تحول محلات و محرومیت زدائی اقدام بسیار با اهمیت و جدی است و این طرح باید با شناسایی و فعال کردن ظرفیت های داخلی صورت بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه محرومیت زدائی از منظر عدالت پیشگی و رفع تبعیض بسیار حائز اهمیت است، افزود: مسائل اجتماعی ریشه و پایه همه امور است و حتی مسائل فرهنگی به نوعی مرتبط با موضوعات اجتماعی است و برای همین توجه به محرومیت زدائی و رفع فقر می تواند زمینه را برای حل سایر امور و چالش ها فراهم سازد.

وزیر کشور در بخش دیگری از اظهارات خود به دلایل و زمینه های شکل گیری محلات و مناطق حاشیه نشین در کشور اشاره کرد و گفت: یک دلیل مهم، رشد شتابان شهرها و شکل گیری محله های جدید است که این امر باعث شده بعضا محله های قدیمی کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: موضوع مهم دیگر، مهاجرت ها به مناطق بزرگ شهری و شکل گیری کانون های حاشیه شهری است.

وحیدی با تصریح این امر که همه ما باید به امور اجتماعی توجه جدی داشته باشیم، گفت: وزارت کشور در کنار وظایف سیاسی و امنیتی، در حوزه اجتماعی هم ماموریت دارد و متولی این امر در وزارت کشور سازمان امور اجتماعی کشور است.

وی افزود: باید در ساماندهی و ارتقای توان محلات حاشیه نشین کشور صرف نگاه مساعدت و کمک مادی نباشد و نقطه تمرکز بر توانمند سازی محلات باشد.

وحیدی با تاکید بر این واقعیت که محلات را به مثابه یک ظرفیت در نظر بگیریم، گفت: در کنار مشکلات کالبدی، اقتصادی و اجتماعی محلات،  ظرفیت های خوب انسانی و فکری هم در محلات وجود دارد که نیازمند توجه جدی است.

خانواده های اصیل و ریشه دار و همچنین حضور خانواده های شهدا در این مناطق از جمله ظرفیت های محلات کشور است که دکتر وحیدی به آن اشاره کرد و گفت: ساکنین محلات انسان های انقلابی و کشور دوست هستند.

وی به چالش مهم  سازه های ناپایدار و ساخت و سازهای غیرمجاز در محلات اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، کمیته امداد و سایر دستگاهها به ساماندهی این امر در محلات همت گماریم.

وی یادآور شد: در ارتباط با مالکیت خانه هایی که سند ندارند، تلاش بر این است که مشکل مالکیت آنها حل شود.

وزیر کشور گفت: در این ارتباط، ابلاغیه ای به استانداران و شهرداران در کمک به محرومیت زدائی محلات ارسال شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، این نشست نقطه بسیج جدیدی برای حل مشکل محلات کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهوری کشور است، باشد و باید با همت جمعی وارد عمل شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز