خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

موضوع اوین ارتباطی به اغتشاشات نداشت/ تجمعات دانشگاه‌ها هر روز روند کاهشی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۲۵۷

معاون وزیر کشور گفت: تجمع مختلف در برخی دانشگاه‌ها هست که هر روز روند کاهشی دارد و اغتشاشات روزهای آخر خود را طی می‌کند.

به گزارش ایلنا، سیدمحید میراحمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران درباره فراخوان‌های اخیر و وضعیت دیروز در زاهدان گفت: وضعیت استانها خوب است و اغتشاشاتی که ناآرامی شهری به همراه داشته باشد، نداریم و بیشتر تحرکات ایذایی در برخی شهرستانها است.تجمع مختلف در برخی دانشگاهها هست که هر روز روند کاهشی دارد و اغتشاشات روزهای آخر خود را طی می کند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان به دنبال برافروختن و دامن زدن به اغتشاشات هستند، اظهار داشت: آنها روی امروز شنبه تمرکز کردند و فراخوانهای زیادی دادند اما تاکنون در هیچ نقطه تجمعی نداشتیم و چهارشنبه گذشته هم چنین بود که مشکلی نداشتیم.

میراحمدی با مجزا خواندن وضعیت زاهدان گفت: زاهدان مساله مستقلی است که ۱۵۰ نفر از اراذل به اموال عمومی و مغازه های حتی اهل سنت حمله کردند که اکنون آنجا آرام است.

دبیر شورای امنیت کشور درباره اینکه آیا مکان هایی برای تجمعات قرار است معین شود، گفت: دستورالعمل‌هایی در حال بررسی است و بر اساس آن مختصات مکان‌ها بررسی شده و سپس مکان‌ها مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این مکانها قرار است فقط برای تهران در نظر گرفته شود یا اینکه مشمول شهرستان‌ها هم می‌شود، ادامه داد: البته این دستورالعمل‌ها در حال بررسی است و وقتی قطعی شود برای کل کشور در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات در زندان اوین گفت: اینکه گفته می‌شود افرادی در اوین روی مین رفتند مطلقا صحت ندارد و موضوع ندامتگاه اوین ارتباطی با اغتشاشات نداشت.بندی که این اتفاق افتاد بند سارقان بود که تصور کردند با توجه به اتفاقات سطح شهر، نیروی حفاظت زندان روی اغتشاسات شهری تمرکز دارند و با این تصور این نقشه را طراحی کردند با ایجاد اغتشاش در زندان فرار کنند.

میراحمدی ادامه داد: این اتفاق به سرعت مدیریت شد و ربطی به اغتشاشات نداشت البته ارتباط غیر مستقیم این بود چون نیروهای امنیتی درگیر اغتشاشات هستند، پس می‌توانند از زندان فرار کنند. چون در بند سیاسی و بند بازداشتی های اغتشاشات اخیر این اتفاق نیفتاد پس ارتباط مستقیم نداشت. کشته شدگان همان تعداد اعلام شده است و کسی هم از زندان فرار نکرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز