خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای خروج از وضعیت فعلی/همه کمک کنیم، باب گفتگو در کشور باز شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۰۱۴

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا و مدیران باید برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد داشته باشند و از این فرصت برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها با یکدیگر و پررنگ کردن اشتراکات استفاده کنند.

«ولی اسماعیلی» نماینده مردم گرمی و دشت مغان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای ایجاد وفاق در جامعه، گفت: در ناآرامی‌هایی که اخیرا شاهد هستیم و هم در بحث توسعه اقتصادی می‌توانیم از حضور سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موارد اصل ۴۴ قانون اساسی هم همین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در موضوعات مختلفی است که از سوی دولت می‌تواند به این سازمان‌ها تفویض شود.

نماینده مردم گرمی و دشت مغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گرچه تاکنون برداشت من این است که از این ظرفیت‌ها در موضوعات مختلف استفاده نشده است و باید مسئولین هم اراده داشته باشند که از این ظرفیت استفاده کنند. در برنامه هفتم توسعه نیز ما این موضوعات مردمی‌سازی را نیز خواهیم آورد. البته می‌طلبد که مسئولان اجرایی ما اراده برای استفاده از این ظرفیت داشته باشند.

اسماعیلی درباره استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: از سازمان‌های مردم‌نهاد در شرایط کنونی و در موضوعات مختلف از جمله موضوعات فرهنگی، گفت‌وگو بین سلیقه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم برای خروج از وضعیت فعلی استفاده کنیم. همچنین از ظرفیت این سازمان‌ها در بحث‌های صنفی و حوزه‌های اجتماعی، کارگری و بازنشستگی می‌توان استفاده کرد. ما هم در کمیسیون اجتماعی مجلس معمولا از نظرات این سازمان‌ها بهره‌می‌گیریم و از نظرات کارشناسی آن‌ها با توجه به اینکه در میدان هستند استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون ما در کمیسیون اجتماعی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرده‌ایم، دولت هم می‌تواند از این ظرفیت برای گفتگوها و کرسی‌های آزاداندیشی که در دانشگاه برگزار می‌شود و از تشکل‌های دانشجویی که به نوعی سازمان مردم نهاد نیز محسوب می‌شوند، استفاده کند تا به بهبود اوضاع و شرایط کمک کند اما همانطور که عرض کردم باید یک وزیر یا یک مدیر برنامه‌ای برای استفاده از این ظرفیت‌ها داشته باشد و از این فرصت برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها با یکدیگر و پررنگ کردن اشتراکات استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که دستگیری و احضار برخی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد آیا تاثیر منفی بر عملکرد مطلوب این سازمان‌ها می‌تواند داشته باشد، گفت: وارد بحث‌های مصداقی نمی‌خواهم بشوم اما نباید اگر فردی خلاف قانون هم عمل کرده باشد آن را به همه سازمان‌های مردم نهاد و حتی آن مجموعه تعمیم دهیم و صرفا می‌توانیم آن افراد را فاکتور بگیریم. در مجموع همه باید در این زمینه کمک کنیم تا باب گفتگو در کشور باز شود و در این راستا از سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز