خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۱۲۰۰ پایگاه ورزش همگانی و قهرمانی برای دختران دانش‌آموز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۱۲

معاون تربیت بدنی و سلامت در آیین افتتاح ۱۰۱۷ پروژه ورزشی گفت: تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش با وزارت ورزش در حوزه ورزش همگانی و بانوان با این هدف که بتوان ۱۲۰۰ دبیرستان شبانه روزی دخترانه را با هدف ایجاد ۱۲۰۰ پایگاه ورزش همگانی و قهرمانی شکل دهیم، منعقد می‎شود.

به گزارش ایلنا، صادق ستاری فرد در آیین افتتاح ۱۰۱۷ پروژه ورزشی طرح شهید سردار سلیمانی و آغاز چهلمین دوره مسابقات ورزشی درون مدرسه‎ای، یادواره شهدای مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه، که با رویکرد مشارکت طلبی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به میزبانی دبیرستان متوسطه اول مهدی پور منطقه ۵ تهران برگزار شد، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به تمام تلاشگران عرصه ورزش، جامعه خدوم ورزش کشور، متولیان این عرصه و معلمان تربیت بدنی اظهار کرد: کاری که در این ۶ ماه انجام شد، براساس نام این طرح یعنی نهضت ملی ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی، یک نهضت و کار جهادی از سوی مدیران مدارس و همکاران تربیت بدنی در استان ها انجام شد.

وی افزود: در مدت ۶ ماه حدود نیمی از این فضاها به بهره برداری رسید و مشارکت خانواده ها، خیرین و نهادهای انقلابی در این عرصه بسیار خوب بود. بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت، مجموعه استانداری، شهرداری و دهیاری این کار بزرگ را رقم زدند.

معاون وزیر آموزش و‌ پرورش گفت: نیاز به ایجاد محیط پرنشاط و جذاب برای مدارس داشتیم تا برای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و اجرای بهتر رویدادهای ورزشی درون مدرسه ای، فضای ورزشی در مدرسه ایجاد شود که با حمایت وزیر آموزش و‌ پرورش این امر محقق شد.

ستاری‎فرد افزود: رویکرد تمام ساحتی وزارت آموزش وپرورش، باعث شد حوزه تربیت بدنی و سلامت رنگ و بوی تازه بگیرد. در کنار افتتاح ۱۰۱۷ فضای ورزشی، امروز آغاز اجرای چهلمین دوره رویدادهای ورزشی درون مدرسه ای را داریم که هدف ما از این امر تقویت مسئولیت پذیری دانش‌آموزان از طریق فعالیت های ورزشی بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد: این رویدادها به نام شهدای مظلوم دختر زینبیه و ثارالله میانه مزین شده است، لذا یاد و خاطره تمام شهدا را گرامی می داریم. در حاشیه این مراسم نیز تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش با وزارت ورزش در حوزه ورزش همگانی و بانوان امضا می شود با این هدف که بتوان۱۲۰۰دبیرستان شبانه روزی دخترانه را با هدف ایجاد۱۲۰۰ پایگاه ورزش همگانی و قهرمانی شکل دهیم.

وی ادامه داد: این مهم برای تقویت استعدادیابی و تقویت ورزش و استعدادهای دانش آموزان دختر با هدف توسعه ورزش بانوان کشور دنبال می شود. به دنبال این هستیم که ورزش صبحگاهی را با نواختن زنگ زورخانه ای دنبال کنیم تا ورزش باستانی به عنوان یکی از عناصر هویت بخش کشور در صبحگاه دانش آموزان نهادینه شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید طوقانی، این شهید را یک الگو برای نوجوانان دانست و گفت: از سازمان صدا و سیما تشکر می کنم زیرا در اجرای مسابقات ورزشی کمک ما بود و مسابقات ما را به صورت زنده پخش کرد.

وی اظهار کرد: از ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکر می‎کنم که در برنامه امروز حضور پیدا کرد این ستاد امروز پیشنهاد کرد تفاهم نامه‎ای بین سازمان ستاد مبارزه با مواد مخدر با دو وزارتخانه صورت بگیرد تا این تفاهم نامه در جهت تجهیز مدارس و ایجاد زیرساخت مناسب برای ورزش باشد و بتوان از طریق توسعه ورزش در مدارس آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز