خبرگزاری کار ایران

قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ:

غربالگری در دوران بارداری امر پذیرفته علمی و جهانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۱۸۲

قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که غربالگری مادران باردار یک امر پذیرفته شده علمی و جهانی است؛ اظهار کرد: نباید با مداخلات غیرعلمی موجب بازگشت به عقب و تولد کودکان معلول ذهنی و جسمی شویم.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، محمد رازی در اولین همایش جامع کودکان، نوزادان و سلامت مادر که امروز در بیمارستان میلاد تهران آغاز به کار کرد با اشاره به این که یکی از ارکان پزشکی و سلامت هر کشوری حفظ سلامت مادر و نوزاد است، گفت: با برخورد های علمی، واکسیناسیون و مراقبت های دقیق از مادر و نوزاد و کودک به جایی رسیدیم که مرگ و میر نوزادان بسیار کاهش یافته و کودکان سالم از نظر رشد سیستم عضلانی و اسکلتی، رشد مغزی و روحی در جامعه داریم.

وی افزود:برخی اوقات شبه علم به بهانه های مختلف وارد حیطه پزشکی شده و مانع سلامت مردم می شود؛ این که بخواهیم جمعیت خود را در حد نرمال نگه داریم که آن هم باید کارشناسان علمی با سنجش اقلیم، معادن و وضعیت کشاورزی و ... به این نتیجه برسند که جمعیت کشور چقدر باشد، غربالگری در دوران بارداری امر پذیرفته الزامی جهانی است.

وی ادامه داد: نباید در این موضوع صحیح علمی و انسانی دخالت شود و نباید با مداخلات غیرعلمی موجب بازگشت به عقب و مملو کردن کشور از کودکان معلول ذهنی و جسمی شد.

قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که همواره باید در حفظ نظم اجتماعی تلاش کنیم؛ تصریح کرد: دین مبین اسلام نیز در همه احادیث خود به نظم و انضباط تاکید کرده و حتی در سوره های قرآن نیز به این مهم سفارش شده است؛ بنابر این بهتر است هر کس به کار خود مشغول شود و از مسئولین خواستار این هستیم که رشته های پزشکی بویژه همکاران رشته کودکان و نوزادان را دریابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز