خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

نمره قبولی دستگاه‌های استانی در سیل اخیر/ خسارت ۳ هزار میلیارد تومان سیل فیروزکوه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۳۷۳

استاندار تهران از خسارت سه هزار میلیارد تومانی سیل شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در جلسه بررسی مشکلات و مسائل سیل مردادماه شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: براساس گزارش‌های ارائه شده بخش زیادی از دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند و کار بازسازی به خوبی پیش رفته؛ البته برخی اقدامات در میان‌مدت و بلندمدت پیگیری می شود. 
 
وی با اشاره به فوریت مساله باغات و نیاز به تامین اعتبار افزود: با توجه به اینکه فیروزکوه به فصل بارندگی نزدیک می‌شود و بارش‌های جدی در این شهرستان آغاز خواهد شد، لایروبی مسیل‌های رودخانه‌ها توسط آب‌منطقه‌ای انجام شود؛ از سوی دیگر سیل اخیر رسوبات سنگینی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها داشته که ضرورت تسریع در فرآیند لایروبی را افزایش می دهد. 
 
استاندار تهران عنوان کرد: راه دسترسی همه روستاها باز است، اما چند پل باقی مانده که باید هر چه زودتر لایروبی شود، همچنین در این جلسه تاکید شد اگر امکانات و ظرفیت‌های استانی پاسخگو نیست شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تجهیزات لازم را اجاره کنند و ما هم در تامین اعتبار کمک خواهیم کرد. 
 
منصوری سپس با اشاره به اسکان موقت سیل‌زدگان در شهرستان فیروزکوه گفت: تعدادی از خانوارها ترجیح می‌دادند که در منازل اقوام خود ساکن باشند، اما فرمانداری چند کانکس برای اسکان موقت در نظر گرفته و اگر لازم باشد امکان افزایش آنها وجود دارد. 
 
وی به هدف تشکیل این جلسات در راستای پیگیری بازسازی و اقدامات عمرانی مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری متولی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستند که باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند؛ در حال حاضر اطلس نقاط بحرانی و آسیب‌خیز استان تهران تهیه شده و دستگاه‌های مرتبط بایستی نسبت به رفع آسیب و خطر کانون‌های سیل‌خیز اقدام کنند. 
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها با اعتبارات استانی قابل انجام نیست و نیاز به اعتبارات ملی دارد و از سوی دیگر برخی طرح‌ها نیاز به اعتبار ندارد و نباید معطل اعتبار بماند؛ در سیل اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان خسارت نهایی شده و به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه شده که ممکن است به این رقم مقدار جزئی اضافه شود. 
 
استاندار تهران در تشریح عملکرد مدیران دستگاه‌های مختلف در سیل اخیر اظهار داشت: همه مدیران پای کار بودند و مدیریت و حضور میدانی از موضوعاتی بود که به صورت جدی دنبال شد؛ پس از حادثه نیز دستگاه‌هایی که باید وظایف مختلف را پیگیری می‌کردند کار خود را به خوبی انجام دادند و در مجموع عملکردشان مثبت بود و نمره قبولی می‌گیرند و تعداد بسیار کمی دستگاه‌هایی بودند که ضعف‌های جزئی داشتند که امیدواریم در کمترین زمان ممکن ضعف‌ها را جبران کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز