خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

«بحران‌های خودساخته» نشانه سوء مدیریت داخلی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱۱۱

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اگر برای بیکاری روز افزون، طلاق، اعتیاد، فقر، گسترش حاشیه نشینی و سایر موضوعات اجتماعی برنامه‌ریزی های لازم صورت نگیرد، بحران‌ ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع م قوه قضائیه در مراسم امضای تفاهم نامه با ستاد مدیریت بحران کشور که ظهر امروز برگزار شد، گفت: امیدواریم در بستر این تفاهم نامه بتوانیم امنیت، آسایش و رفاه مردم را در ابعاد مختلف فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در هر جامعه‌ای با درجاتی از بحران مواجه هستیم و امروز در حوزه‌های اقتصادی تورم، گرانی و کاهش ارزش پول مشکلاتی را برای جامعه و دولت ایجاد کرده‌اند و اگر برنامه ریزی کاملی برای این امر نشود مشکلاتی پیش خواهد آمد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: اگر برای بیکاری روز افزون، طلاق، اعتیاد، فقر، گسترش حاشیه نشینی و سایر موضوعات اجتماعی برنامه‌ریزی های لازم صورت نگیرد بحران‌های بسیاری به وقوع می‌پیوندند.

جهانگیر با تاکید بر اینکه ناامن‌ترین مکان‌ها حاشیه شهرها هستند گفت: اگر بحران طبیعی مانند سیل و زلزله نیز در این مکان‌ها به وقوع بپیوندد خطرات سنگین و فاجعه آمیزی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: در تمامی حوزه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی های خاص هستیم واگر برای آنها برنامه‌ریزی نشود باید منتظر چالش‌ها و بحران‌های بسیار باشیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر در حوزه فرهنگ شاهد مشکلاتی هستیم که برخی از آنها به دلیل فضای مجازی و برخی به دلیل کم کاری‌های داخلی است و به نوعی شاهد بحران فرهنگ هستیم. نفوذ در حوزه سیاسی یکی دیگر از برنامه‌های دشمن است و می‌خواهد کاری کند تا مردم از انقلاب دلسرد شوند.

جهانگیر با بیان اینکه دچار بحران‌های خودساخته و دگر ساخته هستیم گفت: بحران‌های خودساخته نشانه سوء مدیریت داخلی است و بحران دگرساخته توسط دشمن ایجاد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه عمل به قانون اجازه ایجاد بحران را نمی‌دهد گفت: درحال حاضر تجاوز به منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها یکی از مهمترین مسائل روز کشور هستند و این تغییر کاربری‌ها زمینه بحران‌های آینده را فراهم می‌کند.

جهانگیر ادامه داد: اگر مقابل ساخت و سازهای غیر قانونی گرفته نشود ضررهای متعددی گریبان مردم و کشور را می‌گیرد و برهمین اساس باید تلاش کنیم تا با نظارت بر حسن اجرای قانون هم به فعل‌ها توجه داشته باشیم هم مقابل ترک فعل‌ها بایستیم.

وی گفت: دستگاه قضائی به صورت قانونی ضمانت اجرایی را برای افرادی که به وظایف خود عمل نمی‌کند در دستور کار قرار داده است و در اثر ترک فعل‌ها پرونده‌های قضائی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز