خبرگزاری کار ایران

انتقاد از بلاتکلیفی نیروی انسانی و هیات مدیره فاوا

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۰۵۶

عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بلاتکلیفی سرمایه انسانی و عدم تعیین تکلیف هیات مدیره و‌مدیر عامل سازمان فاوا تذکر داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در نود و یکمین جلسه شورا، خطاب به شهردار تهران، درباره وضعیت منابع انسانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تذکر داد و گفت: در دور گذشته مدیریت شهری، بسیاری از سرمایه‌های انسانی به‌خصوص در حوزه‌های فنی طرد و از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منفک شدند، کارکنان موجود در آن سازمان نیز علاوه بر توانمندی‌های فنی و تجربه‌های کسب شده به ویژه تجرب اخیر در مدیریت و دفع حمله سایبری خرداد ماه سال جاری، می‌بایست حفظ و بیش از پیش توانمند گردند.

قائمی افزود:  چالش سرمایه انسانی آن سازمان و عدم توازن حقوق و دستمزد در مقایسه با بازار کار آزاد در حوزه فناوری اطلاعات در آینده نزدیک موجب بی‌انگیزگی در بین مدیران و کارشناسان سازمان می‌شود که لازم است در این خصوص تدبیری اندیشیده شود. این مهم پس از حمله سایبری به شهرداری تهران، در مکاتبه رئیس مرکز ملی فضای مجازی به رئیس جمهور به عنوان یکی از محورهای مهم آسیب‌پذیری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته هوشمندی حمل و نقل ادامه داد: از دیگر مواردی که دارای اولویت بالاتری نسبت به موضوع ارزیابی کارکنان قلمداد می‌شود، تعیین تکلیف هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان است که متاسفانه پس از گذشت یکسال از مدیریت شهری جدید، هنوز بلاتکلیف است و با این سازمان با سرپرست مدیریت و اداره می‌شود.

وی با تاکید اهمیت موارد فوق و اولویت بالا در حل موضوعات پیش‌گفته، بیان کرد: اخبار واصله از اقدامات سازمان مذکور، بدون توجه به اولویت‌های اساسی، حاکی از ارزیابی کارکنان با هدف تعدیل یا تبدیل وضعیت است که ابهاماتی از قبیل لزوم اجرای عجولانه ارزیابی و ایجاد فضای ملتهب در سازمان، در حالی که هنوز برخی از سامانه‌ها به روال عادی بازنگشته یا با کیفیت پائین در حال ارائه خدمات هستند؛ ابهام و عدم شفافیت در نحوه ارزیابی، چگونگی امتیازدهی (سوابق، ارزیابی‌های عمومی و فنی و ...) و حدود امتیازات برای قبولی و غیره، ابهام در اعضای گروه ارزیاب فنی خارج از شهرداری؛ چگونگی جایگزینی و تامین نیروی انسانی در صورت تعدیل با این روش  را مطرح می‌کند.

قائمی در پایان با اشاره به آثار احتمالی این‌گونه اقدامات در انگیزه کارکنان شاغل، به ویژه در فضای پس از حمله سایبری خردادماه، خواستار بررسی موضوع و ارائه پاسخی مستند و مستدل از شهردار تهران شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز