خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان خبر داد:

برگزاری کارسوق «شبیه ساز اختراع» ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۱۰

معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان گفت: کارسوق «شبیه‌ساز اختراع» در حوزه‌های نانو فناوری، زیست فناوری، فناوری فضایی و انرژی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، «امید نقشینه ارجمند»، معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان در رابطه با کارسوق «شبیه ساز اختراع» گفت: این کارسوق به وسیله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با همکاری کانون پتنت که دبیرخانه آن در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی استان قم قرار دارد بصورت مجازی برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: به منظور پاسداشت و گرامی داشت یاد، نام و خاطره شهیدان علمی کشور این فعالیت آموزشی، تحقیقی و پژوهشی به نام یادواره «شهید فخری زاده» نامگذاری شده است. 

معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان افزود: اجرای این کارسوق بصورت مجازی بوده و مخاطبین آن دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه هستند که این دوره آموزشی در ۵ جلسه ۹۰دقیقه‌ای در حوزه‌های نانو فناوری، زیست فناوری، فناوری فضایی و انرژی است. 

وی گفت: یادگیری محتوای ارایه شده در این کارسوق بصورت پروژه محور برنامه ریزی شده است و برای دانش آموزان دوره اول متوسطه مفاهیمی از قبیل: نانو فناوری و شبیه‌سازی مهندسی انرژی حوزه سازه‌های هیدرولیک و برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه مفاهیمی از قبیل زیست فناوری و شبیه‌سازی مهندسی انرژی حوزه انرژی‌های نوین در نظر گرفته شده است. 

نقشینه ارجمند با اشاره به مهلت و نحوه ثبت نام در این کار سوق خاطر نشان کرد: ثبت نام این دوره ۱۴۰۱/۶/۱۵ به پایان می‌رسد. دانش آموزان متقاضی باید در سایت is. Sampad. gov. ir ثبت نام و میزان حق الثبت را پرداخت کنند ظرفیت هر کلاس ۱۵ نفر است و در پایان دوره آموزشی به دانش آموزنی که حضور فعالی داشته باشند ارایه می‌شود. 

گفتنی است این کارسوق با هدف ترویج گفتمان خلق ثروت، ارزش آفرینی از اختراع، آشناسازی دانش آموزان با نحوه مطالعه صحیح و سریع‌تر پتنت‌ها و اسناد آن، نهادینه‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و نحوه استخراج اطلاعات از اسناد پتنت و استفاده از آن‌ها در مباحث پژوهشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز