خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در گفت‌وگو با ایلنا:

تکمیل ۳۰ پروژه آموزشی نیمه تمام تا پایان سال/ هیچ کلاسی اول مهر بدون معلم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۳۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از افزایش حدود ۲۵ فضای آموزشی تا مهرماه و تکمیل حدود ۳۰ پروژه نیمه تمام تا پایان سال خبر داد.

«علی حجرگشت» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز درباره افزایش سرانه فضاهای آموزشی این استان با توجه به کمبودهای ناشی از مهاجرت اتباع، ساخت مسکن‌های دولتی و… گفت: با توجه به پروژه‌هایی که از سالهای قبل شروع شده، بر اساس آنچه همکاران در سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفته‌اند، حدود ۲۵ فضا در مهرماه سال جاری به فضاهای آموزشی استان البرز اضافه می‌شود. تعداد دیگری از فضاهای آموزشی نیز در طول سال تحصیلی به این فضاها اضافه می‌شود که ممکن است تا دهه فجر آماده شوند. 

او تصریح کرد: این موارد از جمله پروژه‌های نیمه کاره‌ای هستند که از سالهای قبل ساخت آنها شروع شده و حالا یا توسط خیرین یا دولت در حال تکمیل هستند و تا پایان سال به نظر می‌رسد حدود ۳۰ پروژه به سرانه آموزشی ما اضافه شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در مورد تناسب تعداد مدارس دولتی و غیردولتی در استان البرز اظهار کرد: تقریبا حدود ۱۵ درصد از دانش آموزان البرز در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند این یعنی ۸۵ درصد آن‌ها در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند. 

حجرگشت با اشاره به اینکه میانگین تحصیل دانش آموزان البرز در مدارس غیردولتی نسبت به میانگین کشوری کمی بیشتر است، گفت: میانگین کشوری ۱۴ درصد است و ما ۱۵ درصد دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی در البرز داریم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود مدارس دولتی در این اتفاق نقش دارد یا خیر، توضیح داد: این مورد هم شاید باشد، اما مدارس غیردولتی بیشتر در مناطق برخوردار ایجاد می‌شوند. ما در البرز یک سری مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای داریم و قاعدتا مدارس غیردولتی کمتری در این مناطق فعالیت دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در مورد فعالیت‌های مرتبط با تقابل فرهنگی در استان البرز که استانی مهاجرپذیر است و آموزش‌های فرهنگی-تربیتی مرتبط به دانش آموزان در این خصوص بیان کرد: مهم‌ترین کار آموزش و پرورش همین موضوعات تربیتی و فرهنگی است، منتها چون ما مشکلات مرتبط با تعداد دانش آموز، فضا و رشد دانش آموزی و… داریم باید به طور کلی هر اقدامی که صورت می‌گیرد متناسب و همراه با پیوست فرهنگی باشد. برای سال تحصیلی آینده همین موضوع در اولویت خواهد بود. علی رغم همه محدودیت ها، باید مقوله تربیتی و فرهنگی برای آموزش و پرورش اولویت باشد. 

حجرگشت در مورد کمبود نیروی انسانی مدارس در استان البرز و تامین این نیرو از طریق آزمون جذب ماده ۲۸ عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی وجود دارد، اما از طریق دانشگاه فرهنگیان، استخدام از طریق ماده ۲۸ و حق التدریس همکاران شاغل و بازنشسته تقریبا کمبود نیروی انسانی استان را جبران می‌کنیم و انشالله هیچ دانش آموز و هیچ کلاسی اول مهرماه بدون معلم باقی نمی‌ماند

او در مورد مدارس استثنایی استان البرز و تعداد آن نیز یادآور شد: حدود ۱۷ مدرسه استثنایی در استان البرز داریم. امکانات این مدارس و استان از نظر مدارس استثنایی خوب است. قاعدتا اگر بخواهیم استاندارد‌ها را مانند سایر فضاهای آموزشی فرض کنیم ممکن است در این بستر نیز کمبودهایی باشد. به هرحال ما از نظر فضاهای آموزشی در مضیقه هستیم و مدارس استثنایی نیز همین شرایط را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز