خبرگزاری کار ایران

جوانی جمعیت نیازمند اقدامات اقناعی، تبلیغی و فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۷۴

​استاندار تهران گفت: نهضت احیای جمعیت باید بر مبنای مسئله اعتقادی، مومنانه و جدی دنبال شود و هدف گذاری به لحاظ اعتقادی و جریان عمومی باید به سمتی برود که کثرت جمعیت، برای خانواده‌ها فضلیت محسوب شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در جلسه ستاد جوانی جمعیت با اشاره به عزم جدی دولت و دستگاه ها در راستای جوانی جمعیت اظهار داشت: در ماه‌های اخیر تلاش‌های خوبی در راستای تحقق قانون جوانی جمعیت صورت گرفته، البته نگاه به مسئله جمعیت نباید نگاه اداری بلکه باید نگاه الهی و بر مبنای اعتقادی باشد.

 

وی ادامه داد: نهضت احیای جمعیت باید بر مبنای مسئله اعتقادی، مومنانه و جدی دنبال شود و هدف گذاری به لحاظ اعتقادی و جریان عمومی باید به سمتی برود که کثرت جمعیت، برای خانواده‌ها فضلیت محسوب شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم اقناع سازی بهتر عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمانی و مشکلات پنجره جمعیتی باید همت جدی در این زمینه داشته باشیم، در این راستا فرمانداران به صورت متناظر در سطح شهرستان ها موضوع جوانی جمعیت را دنبال کنند، البته در شهر تهران نیازمند مدل متفاوت و خاصی هستیم.

منصوری با اشاره به اینکه مبنا و مسئله اصلی در این جلسه اجرای قانون است، افزود: اقدامات دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای جوانی جمعیت قابل تقدیر است البته تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم، قانون جوانی جمعیت جزو قانون های متعالی و مترقی  کشور است و بایستی اجرایی شدن قانون در جلسات مختلف پیگیری شود، در این راستا اثربخشی گروه‌های مردمی، جهادی، حسینیه‌ها و خیریه ها پررنگ‌تر شود.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم نقش آفرینی شهرداری ها در زمینه جوانی جمعیت تصریح کرد: شهرداری ها در زمینه المان سازی، متفاوت کردن سیما و منظر شهری متناسب با سیاست فرزندآوری، نامگذاری میادین و خیابان ها در راستای اجرایی شدن این فرهنگ و همچنین ارائه مشوق ها و معافیت ها برای خانواده های دارای فرزند بیشتر فعال شوند.

منصوری سپس گفت: باید نهضت تبلیغ در موضوع جمعیت ایجاد شود و از ظرفیت طلاب حوزه های علمیه در این زمینه استفاده کرد، همچنین موضوعاتی مثل راه اندازی مهد کودک ها در دستگاه های اداری باید به صورت جدی دنبال شود، و ممنوعیت فعالیت مراکز غیرقانونی سقط جنین را دانشگاه علوم پزشکی به صورت جدی پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز