خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

۷۰ درصد سرمایه کشور در استان تهران/ لزوم سهیم شدن بانک‌ها در اجرای پروژه‌های مهم استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۹۱۳

استاندار تهران گفت: استان تهران ۷۰ درصد سرمایه و ثروت کشور را در خود دارد اما استفاده از این ظرفیت به نفع استان تهران قابل تامل است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛  جلسه شورای هماهنگی بانک های تهران به ریاست محسن منصوری استاندار تهران و با حضور حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استاندار و مدیران عامل بانک های تهران برگزار شد.

منصوری در این جلسه با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در تامین مالی اظهار داشت: از ابزارهای مهم حاکمیت و اداره کشور، نظامات تامین مالی، سرمایه و تجهیز منابع است که در قالب بانک ها و صندوق‌های سرمایه گذاری وابسته به بانک ها نمود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: استان تهران ۷۰ درصد سرمایه و ثروت کشور را در خود دارد اما استفاده از این ظرفیت به نفع استان تهران قابل تامل است و جای بحث دارد.

استاندار تهران با اشاره به محوریت این جلسه عنوان کرد: طرح ها و پروژه های تخصصی استان تهران در قالب قواعد بودجه مثل تبصره ۱۶ و ۱۸ به بانک‌ها ارجاع می شود که بانک‌ها موظف به تامین مالی هستند، با توجه به وجود مشکلاتی در این زمینه و از آنجا که سال مالی تا پایان تیرماه می باشد تاکید شد تا بانک ها این فرآیند را تسریع کنند. 

منصوری سپس گفت: با توجه به تمرکز سرمایه های مردم در دست بانک ها از آنها خواسته شد تا در پروژه های مهم و اصلی استان تهران به عنوان سرمایه‌گذار و تامین‌کننده ورود پیدا کنند، بعنوان مثال برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، بانک‌ها می‌توانند اتوبوس را از طریق لیزینگ در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند یا در پروژه‌هایی که جنبه ملی دارد نقش‌آفرینی جدی تری داشته باشند .

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر مسئولیت اجتماعی بانک ها است که با توجه به تشکیل دبیرخانه مسئولیت اجتماعی در استان تهران، مقرر شد فهرستی از نیازها تهیه و در اختیار بانک‌ها قرار داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز