خبرگزاری کار ایران

ساخت ۱۵۵ فضای پرورشی و تربیتی ویژه دانش‌آموزان استثنایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۵۶

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۱۵۵ فضای آموزشی و تربیتی از جمله 177 مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمید طریفی حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» گفت: آموزش و پرورش استثنایی بخشی از بدنه کلی آموزش و پرورش است و ۱۴۱هزار دانش‌آموز در این بخش، مانند دانش‌آموزان دیگر آینده‌سازان کشور هستند و نقش مهمی در پیشرفت و تعالی کشور دارند.

طریفی حسینی ادامه داد: فعالیت‌های ما در این سازمان توسعه یافته است و اکنون در زمینه ارائه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی جایگاه خوبی داریم. سازمان ما نماد عدالت تربیتی است و با این نگاه در اولویت برنامه‌ریزی کشور هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: استعدادهای بیشماری در این سازمان به کشور معرفی شده است. هدف ما این است که افراد را در رشد و تعالی جامعه سهیم کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان را بسط عدالت تربیتی دانست و گفت: امروزه در برخی از مناطق کشور برای جذب و پوشش مشکل داریم. یکی از مشکلات دانش‌آموزان استثنایی عدم دسترسی ‌یا دشواری در دسترسی به مدارس مناسب با ویژگی‌های آنان است لذا تلاش داریم این دانش‌آموزان در مدارس عادی حضور یابند.

وی اضافه کرد: پراکندگی جمعیت دانش‌آموزان استثنایی به گونه‌ای است که در برخی از مناطق، مدرسه ویژه این دانش‌آموزان را نداریم که این موضوع باید پیگیری شود. اکنون حدود ۱۵۵فضای آموزشی و تربیتی ویژه این دانش‌آموزان در حال ساخت داریم که از این تعداد، ۱۷۷فضا به مدرسه اختصاص دارد.

طریفی حسینی اظهارکرد: اولین نقطه‌ای که برای توسعه عدالت تربیتی و‌ پوشش تحصیلی نیاز داریم، مدرسه است. تاکنون خیرین کشور به عنوان شرکای استراتژیک برای تهیه زیرساخت تربیت یعنی مدرسه، به ما کمک‌ کرده‌اند.

معاون وزیر ادامه داد: حضور خیرین و مردم در امر مدرسه‌سازی جزو بالاترین ارزش نظام تعلیم و تربیت است چراکه موقعیت و محیط تربیتی را برای ما ایجاد و فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در آموزش و پرورش یکی از رویکردهای تحولی، مردمی‌سازی امور آموزش و پرورش است که در این بین، خیرین یکی از موفق‌ترین افراد بوده‌اند.

طریفی حسینی افزود: بیش از ۷۰درصد مدارس استثنایی از سوی جامعه خیرین مدرسه‌ساز در حال ساخت است و پویش مدنظر در راستای تکمیل و ساخت ۸پروژه ناتمام مدارس استثنایی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استانداردسازی‌های مناسبی را برای هفت گروه مختلف دانش‌آموزان استثنایی مدنظر داریم؛ این استانداردها در اختیار سازمان نوسازی قرار گرفته است و ما در حوزه مدارس اوتیسم نیز به این امر توجه ویژه داریم.

دستور کار ساخت 8 مدرسه اوتیسم در استانهای فاقد این نوع مدرسه

وی اضافه کرد: در ۸استان مدرسه ویژه اوتیسم نداریم که ساخت این مدارس در دستور کار سازمان نوسازی است. در ۹استان نیز تکمیل ساخت مدارس اوتیسم را با همکاری سازمان نوسازی پیگیری می‌کنیم.

طریفی حسینی افزود: سیاست‌هایی را در حوزه ساخت و ساز مدارس داریم؛ تامین فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز این مدارس از سوی سازمان نوسازی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هوشمندسازی مدارس برای ما موضوعیت دارد. بنابراین با برخی از خیرین صحبت کردیم که۱۰۰کلاس درس با مشارکت آنان تا مهرماه امسال هوشمند شود. البته در فاز بعدی برای هوشمندسازی۳۳۰مدرسه اقدام خواهیم کرد.

معاون وزیر تاکید کرد: آموزش‌های ما عملی و مهارتی با تاکید بر موقعیت‌های تربیتی است. به همین منظور در حداقل ۵اردوگاه ملی برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان استثنایی را برگزار می‌کنیم‌.

طریفی عنوان کرد: حدود۲۰هزار مدرسه پذیرا داریم و قرار است مدارس بیشتری متناسب‌سازی شوند. همچنین تامین تجهیزات توان‌بخشی مدنظر قرار دارد و اکنون یکی از نیازهای ما تامین این تجهیزات است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: مهم‌ترین سیاست ما در توزیع و پراکندگی مدارس نیز مطالعات آمایش است؛ سعی داریم توزیع مدارس را با توجه به جمعیت تحت پوشش در شهرهای مختلف پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز