خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تبلت دانش‌آموزان کم‌برخوردار در بودجه سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۶۲۱

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بازدید از مدرسه صاحب‌الزمان خراسان رضوی از اختصاص پانصد میلیارد تومان برای تبلت دانش‌آموزان کم‌برخوردار در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در بازدید از  مدرسه ابتدایی صاحب الزمان خراسان رضوی گفت: معلمین محور اصلی توسعه یک جامعه هستند و در چالش‌ها و حوادث جامعه از ابتدای انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و امروز زیست بوم کرونا به عنوان مدافعین و مجاهدین آموزش به خوبی ایفای نقش نموده اند. 

وی افزود: امروز هم که ضرورت بازگشایی مدارس و آموزش‌های حضوری احساس می‌شود، معلمان پیشروان اصلی این حرکت خواهند بود و آنان عامل اصلی نظام کیفیت یاددهی و یادگیری هستند. 

حسینی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهد بود و در سال گذشته نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شدند. 

معاون وزیر به تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اشاره کرد و گفت: ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اقدامی اساسی برای مداخلات بهنگام طلایی در عرصه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی است. 

وی در ادامه گفت: این اقدام ضمن آنکه از چندگانگی مداخلات تربیتی جلوگیری می‌کند، هدایت و نظارت برای تعلیم و تربیت را بهنگام و یکپارچه می‌سازد. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی پلت فرم شاد را یک سرمایه ملی دانست و گفت: باید ظرفیت‌های آن را به گونه‌ای افزود که به نیازهای معلمان، دانش آموزان و اولیا و مدیران حتی در دروان پسا کرونا پاسخ دهد و باید عنوان یک ظرفیت ارتباطی بی‌بدیل و نیز آموزشی مقوم، مکمل و معکوس همواره مورد استفاده قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه برای اتصال و بهره برداری همه دانش آموز از شبکه شاد بویژه دانش آموزان نیازمند طرح هدایت طراحی شده است، گفت: تا کنون بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه تبلت و موبایل به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است و در سال جاری نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که به زودی به استان‌ها توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ابلاغ خواهد شد. 

حسینی به نظام رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک حرکت میمون و مبارک در امر منزلت بخشی به نظام معلمان کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پس از ارائه این طرح در قالب لایحه توسط دولت در مجلس شورای اسلامی و خصوصا با همت کمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مسیر خوبی را طی کرده است و به زودی در صحن علنی مجلس در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: رتبه‌بندی به عنوان یک عامل بسیار جدی در کیفیت بخشی به نظام یاددهی و یادگیری عمل خواهد نمود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز