خبرگزاری کار ایران

فرهنگستان علوم پزشکی به آگاه‌سازی در مورد HPV ورود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۱۰۴

رئیس گروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی از ابلاغ خلاصه سیاستی و برنامه ریزی درباره عوارض ویروس (زگیل تناسلی) به دستگاه‌های سیاست گذار سلامت خبر داد.

به گزارش ایلنا، «مرضیه وحید دستجردی»، درباره ضرورت ورود فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به موضوع سلامت جنسی به خصوص آگاه سازی درباره ویروس hpv (زگیل تناسلی) گفت: امروز مسائل مربوط به حوزه سلامت به ویژه حوزه خانواده و برخی رفتار‌های به شدت پر خطر در ایران و جهان به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به بروز ویروس اچ‌ ای وی در سال‌های گذشته در جهان افزود: ده‌ها سال پیش ویروس ایدز (اچ‌ ای وی) شناخته شده نبود و منجر به شعله ور شدن بیماری ایدز در جهان شد که در کشور ما هم بروز فراوانی داشت از این رو برای اینکه از این رفتار‌های پرخطر جلوگیری کنیم و سلامت جنسی را در جامعه، خانواده، نسل جوان و نوجوانان داشته باشم باید به آن پرداخته شود.

رئیس گروه سلامت زنان فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: یکی از مهمترین مراکزی که باید مسائل حوزه سلامت را رصد کند فرهنگستان علوم پزشکی است به همین منظور فرهنگستان جلسات مشترکی را با گروه بهداشت و تغدیه و سلامت اجتماعی برگزار کرد که در نهایت منجر به تدوین خلاصه سیاستی در ارتباط با حوزه سلامت جنسی بویژه ویروس اچ پی وی شد که موضوعی جدید و عوارض و تبعات آن نیز جدید است.

وحید دستجردی گفت: عوارض ناشی از ویروس hpv، همانند سرطان‌ها و از دست دادن امید به زندگی به خصوص در نسل جوان است که سلامتی را به خطر می‌اندازد، از این رو فرهنگستان علوم پزشکی به این موضوع پرداخت و خلاصه سیاستی در فرهنگستان تدوین و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های تأثیر گذار برای برنامه ریزی و سلامت کشور ابلاغ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز