خبرگزاری کار ایران

بانک اطلاعاتی بناهای تاریخی تهران تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۸۴۸

​مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تشکیل بانک اطلاعاتی بناهای تاریخی، باغ موزه‌ها و خانه‌موزه‌ها در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا، «محمد مویدی» با بیان اینکه مکاتبه‌ای با سازمان‌ها و نهادهای شهرداری تهران در خصوص بناهای تاریخی که توسط شهرداری تملک شده‌اند صورت گرفته است، اظهار کرد: تعداد بناها و خانه‌های تاریخی موجود در پایتخت به بیش از ۶۰۰ مورد می‌رسد اما بخشی از این خانه‌ها تحت مالکیت میراث فرهنگی و بخشی از آن تحت مالکیت بخش خصوصی است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حال تشکیل بانک اطلاعاتی در خصوص خانه‌های تاریخی زیر نظر شهرداری تهران هستیم که اگر نیاز به مرمت دارند، در دستور کار قرار گیرند.

وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم که یک همکاری را بین سازمان‌های شهرداری ایجاد کنیم تا این شبکه منسجم شکل بگیرد.

مویدی با بیان اینکه این بانک و شبکه اطلاعاتی دو بخش دارد، یادآور شد: یک بخش از این شبکه به موزه‌ها، خانه موزه‌ها و باغ موزه‌های ساخته شده و به بهره برداری رسیده، اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: بخش دیگری از این بانک به املاک تاریخی پایتخت تعلق دارد که توسط شهرداری تملک شده است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شهر، مویدی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که ببینیم چه تعداد بنا داریم، چه تعدادی از این بناها دارای هویت فرهنگی هستند و قابلیت مرمت و بازسازی دارند که مرمت آنها را دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز