خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

خروج قطار مشهد - یزد از ریل خرابکاری نبود/ لزوم تشکیل کمیسیون ۵ نفره برای تعیین علت حادثه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۷۲۸

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید کمیسیون ۵ نفره سوانح ریلی در خصوص تعیین علت حادثه واژگونی قطار مسافربری در محور طبس_یزد تشکیل شود.

محمدحسن نامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل گفت: حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری مشهد - یزد در حال حرکت بود که در ۸۰ کیلومتری طبس و در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.این قطار ۳۸۲ مسافر داشت که البته در مبدا این قطار ۳۴۲ بلیط فروخته و به نظر می‌رسد، سایر افراد بین راه سوار شده بودند. خوشبختانه دقایقی قبل از وقوع حادثه مسافران برای ادای فریضه نماز پیاده شده بودند و مسافران در هنگام حادثه بیدار بوده‌اند، اگر در هنگام خواب این اتفاق می‌افتاد قطعا آمار مصدومان و جانباختگان بیشتر از این تعداد می‌شد.

رییس سازمان بحران کشور خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه ۸ واگن قطار از مجموع ۱۱ واگن این قطار از ریل خارج شد که سه واگن آن به طور کامل واژگون شدند. پس از این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و… در محل حاضر شده و در مجموع هشت بالگرد از استان‌های اطراف از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و… در محل وقوع حادثه حضور داشتند.

نامی با اشاره به آمار جانباختگان این حادثه گفت: ۱۷ نفر در مجموع جان خود را از دست داده‌اند و ۳۶۲ مسافر دیگر این قطار نیز توسط بالگردها منتقل شده‌اند. حال عمومی مصدومان نیز مساعد گزارش شده است.

نامی درباره برخورد این قطار با یک بیل مکانیکی گفت: درخصوص علت حادثه کمیسیون پنج نفره باید تشکیل شود و در این باره اعضای این کمیسیون پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: این اتفاق حادثه خرابکاری و تروریستی نبوده است. همچنین مفقودی در حال حاضر وجود ندارد و همه واگن‌ها بررسی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز