خبرگزاری کار ایران

زمان رسیدگی به پرونده‌های مهم و ملی به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۵۰

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ آرای این سازمان، اذعان کرد: زمان رسیدگی ما در سازمان تعزیرات مخصوصاً در پرونده‌های مهم و ملی به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما، گفت: وظیفه اصلی نظارت بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و تکلیفی که ما در رسیدگی به اجرای ضوابط قیمت‌گذاری داریم، رسیدگی به تخلفات است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: نظارت‌ها بسیار کم است و باید این نظارت‌ها افزایش پیدا کند تا کارخانه‌ها و مراکز تولیدی نتوانند بدون ضابطه نسبت به افزایش قیمت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در سازمان حمایت به دو بخش نظارت پسینی و پیشینی تقسیم می‌شود، اذعان کرد: نظارت پیشینی مربوط به کالاهای محدودی است و دولت تنها اجازه نظارت بر قیمت‌گذاری کالاهای اساسی را دارد.

اصانلو گفت: در نظارت پسینی، بخش عمده نظارت انجام می‌شود که سازمان‌هایی همچون سازمان حمایت بر اجرای ضوابط قیمت‌گذاری نظارت می‌کند؛ نه اینکه قیمت گذار باشد بلکه یک ضوابطی وجود دارد و بررسی می‌کنند و اگر تخلفی باشند به تعزیرات حکومتی گزارش می‌شود و تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سؤال که آیا برخوردها بازدارنده است، گفت: انتظاری که از سازمان تعزیرات وجود دارد منطبق بر قانون نیست و به لحاظ قانونی، اکنون سازمان تنها مرجع رسیدگی به تخلفات است.

وی اضافه کرد: در سال ۷۰ که سازمان تشکیل شد، نظارت، بازرسی، کشف و رسیدگی به تخلف بر عهده سازمان تعزیرات بود و با این رویکرد همچنان انتظار نسبت به سازمان تعزیرات وجود دارد اما اگر تنظیم‌گری بازار را در چهار حلقه نظارت، بازرسی، کشف و رسیدگی بدانیم، سازمان تعزیرات در حال حاضر در آخر این حلقه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز