خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

۴۹ درصد شهرستان‌ها فاقد اداره تعزیرات حکومتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۶۱۶

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ما امروز شاهد این هستیم که سازمان تعزیرات حکومتی به لحاظ عده و عُده در بدترین شرایط است ۴۹ درصد شهرستانهای ما فاقد اداره تعزیرات حکومتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم افتتاح سامانه الکترونیکی(موبایلی) طرح و پیگیری شکایات تعزیرات سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی گفت: نزدیک ۲۰۰ روز است که در سازمان هستیم از روز اولی که مسئولیت را برعهده گرفتیم ۸ راهبرد را برای سازمان در نظر گرفته و برنامه ریزی‌ها انجام شد.

وی با اشاره به دو راهبرد اصلی سازمان ادامه داد: یکی از این راهبردها تسریع دسترسی مردم به خدمات تعزیرات حکومتی بود و راهبرد دوم بحث هوشمندسازی بود که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است یکی از این اقدامات ارتقا همین سامانه ۱۳۷ بود.

وی با بیان اینکه اختیارات نظارت بر بازار و کشف تخلف از سازمان تعزیرات حکومتی سلب شده است، گفت: اساسأ وظیفه بازرسی وکشف تخلفات به سایر نهادها مانند وزارت صمت واگذار شده است و سازمان تعزیرات حکومتی تبدیل به مرجع رسیدگی به تخلفاتی شده که این سازمان‌ها گزارش می کنند اما انتظارات مردم و مجلس از سازمان تعزیرات حکومتی همان وظایفی است که در گذشته داشته است یعنی نظارت، بازرسی و کشف تخلف.

اصانلو خاطرنشان کرد: تنها ظرفیت قانونی سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر بازار ماده ۱۹ آیین نامه است که براساس آن می تواند شعب سیار اختصاص داده و قاضی در معیت بازرسانی که وظیفه نظارت دارند به صورت گشت های مشترک خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه با اصلاح قانون نظام صنفی رسیدگی به یک سری از تخلفات از سازمان تعزیرات حکومتی سلب شده است، گفت: تخلفات بیش از یک میلیون از حوزه رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی خارج شده و هیات سه نفره صنفی به آن  رسیدگی می کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ما امروز شاهد این هستیم که سازمان تعزیرات حکومتی به لحاظ عده و عُده در بدترین شرایط است ۴۹ درصد شهرستانهای ما فاقد اداره تعزیرات حکومتی هستند.

وی ادامه داد: از میان ۲۸۰ شهرستان هم که اداره دارند ۱۰۰ شهرستان فاقد رئیس و معاون شعبه هستند و کارهای این شعب را رئیس شهرستان مجاور انجام می دهد همچنین ۷۰ درصد مکان‌های ما استیجاری است به لحاظ وسایل نقلیه نیز در بدترین شرایط هستیم.

اصانلو خاطرنشان کرد: در گذشته در سازمان تعزیرات حکومتی منفعل عمل شده است. در این دویست روز بخشی از انرژی ما معطوف به اصلاح چارت، جذب نیرو و ... شده است.

وی ادامه داد: نزدیک ۳۲۰ رئیس شعبه داریم که باید به پرونده هایی که دارای تخلفات بازاری، قاچاق و بهداشت هستند رسیدگی کنند. میزان پرونده های وارد شده به سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این ۲۰۰ روز ۳۶۰ هزار و ۲۴۳ فقره پرونده بوده و بیش از ۳۴۶ هزار پرونده رسیدگی شده است.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همچنین در این مدت نزدیک ۱۴۲ هزار و ۵۴۷ فقره بازرسی با گشت مشترک داشتیم همچنین در ایام عید ۵۵ هزار گشت مشترک داشتیم. روسای شعب در کنار رسیدگی به پرونده هایشان در گشت‌ها نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: طبیعی است با این انفعال در حوزه نظارت این امکان وجود ندارد که روسای شعبه به همه تخلفات رسیدگی کنند بنابراین باید از سامانه های نوین و فناوری های نوین استفاده کنیم. البته قبل از به روز رسانی این سامانه با محدودیت و موانع آیین نامه ای مواجه بودیم که خوشبختانه آیین نامه اصلاح شد و در کمتر از یکماه این سامانه طراحی شد. قبل از طراحی این سامانه دسترسی مردم به سازمان تعزیرات حکومتی سخت بود و باید یا به صورت حضوری مراجعه می کردند و یا به سازمان صمت اعلام می کردند که امکان پیگیری شکایت وجود نداشت.

وی ادامه داد: این فرایند کاملا سخت و مشکلی بود که امکان پیگیری شکایت نبود ما در سامانه جدید این مشکل را حل کردیم. در این سامانه به محض ارسال شکایت، شکایت به شعبه مربوطه ارسال و تمام فرآیند از طریق پیامک به شاکی اعلام می شود. مردم در این سامانه می توانند از طریق موبایل شکایت خود را ثبت کنند.

او افزود: شاکیان حتما باید فاکتور خرید و پروانه کسب را در سامانه بارگذاری کنند. باتوجه به اصلاح آیین نامه نیازی به احضار واحد صنفی متخلف نیست و به محض اینکه شکایت به شعبه ارسال شد پرونده رسیدگی و حکم صادر می شود و رای از طریق پیامک به واحد صنفی ابلاغ می شود و واحد صنفی در صورت لزوم می تواند تقاضای تجدیدنظر کند.

اصانلو خاطرنشان کرد: در فاز دوم این سامانه باشگاه ناظرین مردمی را راه اندازی کنیم و مردم ناظر بر بازار باشند و به عنوان ناظر سازمان تعزیرات حکومتی به تنظیم بازار کمک کنند و مشوق هایی برای این منظور نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: هدف اصلی سازمان این است که دست گران فروشان و متخلفان را از جیب مردم کوتاه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز