خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد

در سال تحصیلی آینده طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان با عنوان باغ دانش آموزان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۹۳

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در این طرح یک بسته با وعده غذایی ایمن وکامل برای دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهرهای مناطق محروم کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایلنا، صادق ستاری فر در بازدید از مدارس عشایری بخش زیلایی گفت: بخشی از اعتبار این طرح از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و باقی مانده آن نیز با همراهی خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از مهرماه ۱۴۰۱ برای ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان کشور اجرا می‌شود.

وی به فقر تغذیه دانش آموزان مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد دانش‌آموزان دختر با فقر آهن و ۷۵ درصد نیز کمبود ویتامینD دارند که در قالب طرح باغ دانش‌آموزان از طریق مکمل یاری آهن و ویتامین D تا حدی جبران خواهد شد. 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین به نقش تغذیه کامل به خصوص وعده صبحانه در فرایندهای تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: با همراهی خانواده‌ها برای ایجاد عادات مطلوب تغذیه‌ای و کمک سازمان‌های حمایتی برای تامین بسته‌های غذایی کامل می‌توان شاهد یادگیری مطلوب دانش آموزان مناطق محروم کشور باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز