خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

صدور کارت شناسایی برای تمام دستفروشان در سال ۱۴۰۱/ دکه‌های مطبوعاتی برای نخستین بار پس از ۴۰ سال با شهرداری قرارداد می‌بندند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۰۴۹

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران از صدور کارت شناسایی برای تمام دستفروشان تهرانی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

«قدرت الله محمدی» مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت ایمنی بازار گل محلاتی گفت: هیات امنای بازار را وادار کردیم که ۲۰۰ کپسول آتش نشانی خریداری کنند و این تعداد خریداری و تحویل غرفه‌های حاضر در بازار شد تا به صورت موقت مشکلی پیش نیاید. 

تصمیم گیری درباره بازار گل محلاتی بعد از تعطیلات نوروز

او ادامه داد: همچنین جلسه‌ای نیز برگزار کردیم و در این جلسه دو پیشنهاد را مطرح کردیم. پیشنهاد اول این است که بازار گل محلاتی باید به چهار نقطه‌ای که ما می‌گوییم منتقل شود و پیشنهاد دوم نیز این است که در همان محل ساختمان جدیدی با استاندارد لازم و پارکینگ و همه تمهیدات ایمنی احداث شود. 

محمدی با بیان اینکه درباره این دو پیشنهاد بعد از تعطیلات نوروز نهایی تصمیم گیری خواهد شد، گفت: هر کدام از پیشنهادها که مورد موافقت اعضا قرار گیرد نهایی خواهد شد. 

صدور کارت شناسایی برای تمام دستفروشان در سال ۱۴۰۱

او در پاسخ به سوال دیگری درباره ده محوری که برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده بود، گفت: اصل طرح در سال آینده انجام خواهد شد. 

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار افزود: در محور هفت تیر ساماندهی را انجام دادیم. بازار خلازیر نیز ساماندهی شده است و ۱۹ فروردین افتتاح خواهد شد. اما الان نیز به صورت علی الحساب از این مکان استفاده می‌شود. در تجریش نیز به همین صورت دستفروشان در حال استفاده از فضای اختصاص داده شده هستند. اما در پایان سال ۱۴۰۰ به دلیل اینکه سه سال درگیر کرونا بودیم، برای اولین بار حجم زیادی از دستفروش‌های مختلف در ده روز پایانی سال وارد تهران شدند و این برآوردها را متفاوت کرد و ترافیک زیاد بود. 

او گفت: استقبال در سال جاری نسبت به سال قبل دو برابر بوده است. 

محمدی در واکنش به اینکه برخی از دستفروش‌ها اصلا در جریان سامانه سامان بازار و ثبت نام در آن نیستند، اظهار کرد: در سال جدید برنامه ریزی کردیم که برای تک تک دستفروش‌ها کارت شناسایی صادر کنیم. خودمان در محل‌های حضور دستفروش‌ها حضور پیدا می‌کنیم و ثبت نام را انجام می‌دهیم. این اقدام در میدان هفت تیر انجام شد و اطلاعات را دریافت کردیم و خودمان وارد سامانه کردیم. 

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ هر دستفروشی در تهران کارت شناسایی خواهد داشت و بر اساس طرحی که داریم این کارت باید از گردن دستفروش آویزان باشد. 

دکه‌های مطبوعاتی برای نخستین بار پس از ۴۰ سال با شهرداری قرارداد می‌بندند

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در ادوار مختلف مدیریت شهری به نتیجه نمی‌رسد گفت: برای اولین بار بعد از ۴۰ سال در سال ۱۴۰۱ دکه‌های مطبوعاتی متقاعد شدند که با شهرداری تهران قرارداد ببندند. تاکنون دکه‌های مطبوعاتی قرارداد نداشتند و مبالغی را به عنوان اجاره می‌دادند اما حاضر به عقد قرارداد نبودند. 

او در واکنش به اینکه مبالغی که در بودجه تصویب می‌شود بدون قرارداد دریافت می‌شود، گفت: این مصوبه شورای شهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز