خبرگزاری کار ایران

تصویب لیست گروه‌های مشمول کارت بلیت تخفیف‌دار/ سقف کارت بلیت خبرنگاران ۴۰۰ هزار تومان شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۵۸

اعضای شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران لیست گروه‌های مشمول کارت بلیت تخفیف دار را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۱ میزان تخفیف‌های در نظر گرفته شده بلیت مترو را بررسی کردند. 

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه اقشاری که از بلیت تخفیف دار استفاده می‌کنند شامل جانبازان، خانواده شهدا، افراد تحت پوشش بهزیستی وکمیته امدادبه صورت ۱۰۰ درصد، دانش آموزان و دانشجویان ۵۰ درصد و افراد دارای کارت منزلت با تخفیف ۹۰ هستند، گفت: برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، بهزیستی، معلولین و جانبازان کارت‌های بلیت ۱۵۰ هزار تومان برای یک سال شارژ می‌شود و می‌توانند در طول یک سال به صورت رایگان از آن استفاده کنند. 

در ادامه ناصر امانی پیشنهاد داد که این تخفیف برای کارمندان شهرداری نیز در نظر گرفته شود. 

نرگس معدنی‌پور نیز پیشنهاد داد که برای سربازان تخفیفی در نظر گرفته شود و بلیت مترو به صورت ۱۰۰ درصد رایگان در اختیارشان قرار گیرد. 

محسن پیرهادی نیز پیشنهاد داد برای همه‌ی کارمندان دولت، نیروهای نظامی و انتظامی ۳۰ درصد تخفیف در نظر بگیریم تا تشویقی برای استفاده از مترو باشد. 

مهدی چمران درخصوص ارائه تخفیفات گفت: این تخفیف‌ها خیلی خوب است اما برای مترو و اتوبوس ارقام زیادی گذاشته شده تا جبران سهم کسان دیگری که باید سهم خود را بدهند و آن را پرداخت نمی‌کنند انجام شود. یک سوم بهای بلیت باید توسط مسافر پرداخت شود و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری پرداخت کند. وقتی تخفیف‌ها را زیاد می‌کنید سهم شهرداری از این تخفیف‌ها فراتر می‌رود و باید این مساله را در بودجه روشن کنید. 

او درباره درخواست اتوبوس رایگان و مترو توسط برخی سازمان‌ها گفت: در گذشته نیز این مساله را داشتیم و به آن‌ها ابلاغ می‌شد که باید هزینه مبالغی که دریافت نمی‌شود را بپردازند. 

سید احمد علوی نیز درخصوص ارائه کارت بلیت رایگان به خبرنگاران گفت: به خبرنگارانی که طرح ترافیک نمی‌گیرند کارت بلیت مبلغ دار ارائه شود. 

پرویز سروری در واکنش به درخواست ارائه تخفیفات گفت: هزینه‌های نگهداری مترو هر روز بالا می‌رود و باید منطق و تعادلی وجود داشته باشد و اگر بخواهیم همه‌ی اقشار را تحت پوشش تخفیف قرار دهیم باید چرخ مترو به گونه‌ای بچرخد. ما نقد داشتیم که چرا شهرداری قطعات لازم را برای مترو تهیه نمی‌کند و در جریان مشکلات شهرداری هستیم و باید منطقی در ارائه تخفیفات وجود داشته باشد. 

مهدی بابایی نیز درباره تخفیفات ارائه شده گفت: ما مخالف گران کردن شهر هستیم اما چقدر تخفیف بدهیم که از آن طرف بام نیفتیم؟ من با تخفیف ۱۰۰ درصدی مخالف هستم. 

چمران در ادامه پیشنهاد داد: حداکثر تخفیف‌ها باید ۵۰ درصد باشد و به غیر کارت منزلت که ۹۰ درصد است برای همه اقشار تخفیف ۵۰ درصد نظر گرفته شود. ما می‌گوییم واگن کم داریم و بعد تخفیف می‌دهیم. منطق این اقدام درست نیست. 

سوده نجفی در ادامه پیشنهاد داد که نرخ بلیت برای معلولین و افراد تحت پوشش کمیته امداد رایگان باشد. 

چمران همچنین درباره تخفیف بلیت به افراد بالای ۶۵ سال گفت: برخی از این افراد وضع مالی خوبی دارند و نباید به همه‌ی کسانی که سن آن‌ها ۶۵ سال به بالا است تحفیف دهیم. چه دلیلی دارد که به یک میلیاردر ۷۰ساله تخفیف بدهیم؟ 

چمران در ادامه گفت: به جز جانبازان و معلولان همه تخفیف‌ها ۵۰ درصد باشد، چرا که خانواده شهدا بارها به ما گلایه کردند که بابت این تسهیلات به ما طعنه می‌زنند و حفظ کرامت تخفیف پولی نیست و پیشنهاد می‌شود همه تخفیف‌ها ۵۰ درصد باشد و فقط کارت منزلت ۹۰ درصد باشد. 

علیرضا نادعلی در واکنش به صحبت‌های چمران گفت: این به عنوان یک اقدام ویژه‌ای است و سالمندان در شهر تهران که عمدتا نیز از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند میلیاردر نیستند و از این اقدام خوشحال هستند و این سنت حسنه را به گونه‌ای پوشش دهیم که ادامه پیدا کند. 

حبیب کاشانی در واکنش به بحث‌های مطرح شده گفت: لایحه یکپارچه بلیت در حال بررسی است و پیشنهاد می‌شود ما به همان شیوه سال گذشته تخفیف به اقشار مختلف را در نظر بگیریم. 

تشکری هاشمی نیز گفت: براین اساس دانش آموزان و دانشجویان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از تخفیف ۵۰ درصد بهره می‌برند و معلولین و خانواده شهدا و جانبازان نیز از تخفیف ۱۰۰ درصد بهره می‌شوند و تعداد افراد معلول و خانواده شهدایی که از این بلیت استفاده می‌کنند بسیار کم است و ما از باب احترام این تخفیف را در نظر گرفتیم. 

چمران در پایان گفت: هرآنچه که در دوره قبل بوده ما تصویب می‌کنیم و این در راستای تکریم است و این گونه نباشد که بگویند شورای انقلابی خانواده شهدا را حذف کرد. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورا در نهایت همانند سنوات گذشته برای خانواده شهدا، معلولین، جانبازان تحفیف ۱۰۰ درصدی، برای دانش آموزان و دانشجویان تخفیف ۵۰ درصدی و برای خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت تخفیف ۹۰ درصد را به تصویب رساندند. همچنین اگرافراد نسبت به شخصی‌سازی کارت بلیت اقدام کنند از تخفیف ۵ درصد سالانه نیز بهره خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز