خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش باید برای خانواده‌ها رایگان شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۰۲۰

معاون سلامت و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش بر لزوم رایگان شدن مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش برای خانواده‌ها تاکید کرد.

"صادق ستاری‌فرد" معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح تربیتی شدن محیط‌های ورزشی بیان کرد: با توجه به نیازهایی که وجود دارد و همچنین اسناد تحویلی، طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی مدنظر است. خانواده‌ها در محیط‌های ورزشی حضور پیدا نمی‌کنند مگر اینکه فرزندانشان آن‌ها را ترغیب کنند و از همین رو باهم بودن خانواده‌ها در محیط‌های فراغتی و ورزشی یک ضرورت است.

وی اشاره کرد: با اجرای این طرح نگرانی‌های زیادی از خانواده‌ها و دانش آموزان در این زمینه قابل حل است و در واقع خانواده محور شدن فعالیت‌های فراغتی و تربیتی و در واقع تربیتی شدن محیط‌های ورزشی ما یک ضرورت بود که اکنون به این سمت در حال حرکت هستیم.

ستاری فرد درباره چگونگی پیاده‌سازی طرح تربیتی شدن محیط‌های ورزشی گفت: تاکنون نگاه ما نسبت به مجموعه‌های ورزشی نگاه تفریحی و درآمدزایی بوده است، اما ما می‌خواهیم که دانش آموزان با خانواده‌هایشان در اماکن ورزشی حضور پیدا کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کرونا موجب یک سری چالش در خانواده‌ها شد و در محیط‌های جذابی مثل محیط‌های ورزشی باید برای خانواده‌ها این امکان فراهم شود تا دور هم باشند و در این صورت بنیان خانواده بیشتر حفظ می‌شود.

وی افزود: موضوع خانواده محور شدن فعالیت‌های ورزشی یک اصل است از طرفی در قانون اساسی ما به تربیت بدنی رایگان برای همه اشاره شده است، در حالی که امروز ورزش به یک کالای لوکس تبدیل شده است و هر کسی که وقت و پول دارد ورزش می‌کند.

ستاری فرد گفت: خانواده‌ها فقط پنجشنبه و جمعه‌ها وقت دارند، اما کجا ورزش کنند زمانی که پولی ندارند؟ عموما فضای پارک‌ها هم به گونه مناسبی نیست و می‌توان گفت امن‌ترین و اخلاقی‌ترین محیط برای ورزش، مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش است. خانواده‌ها احساس مثبتی نسبت به این مجموعه‌ها دارند و چه ایرادی دارد که آنها در اختیار مردم قرار بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این مجموعه‌ها نه تنها باید برای خانواده‌ها رایگان باشد بلکه باید برای آنها دعوت نامه بفرستیم. از طرفی در اصل دهم قانون اساسی اشاره شده که همه برنامه‌ها و سیاست‌ها باید خانواده محور باشد.

وی تاکید کرد: اگر شده یک روز در طول هفته یا در طول ماه دانش آموزانی که احساس نیاز می‌کنند باید از مجموعه‌های ورزشی استفاده کنند.وظیفه دولت تامین سلامت عمومی، ایجاد نشاط و شادابی در محیط‌های آموزشی و فرهنگی است و اکنون تلاش داریم که به این سمت حرکت کنیم تا میزبان خانواده‌ها در مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش باشیم؛ این کار را هم از خود آموزش و پرورش شروع کرده‌ایم. امیدواریم که سایر نهادها مانند شهرداری و وزارت ورزش نیز در این مسیر ما را همراهی کنند. ما حدود چهار هزار مکان ورزشی داریم و وزارت ورزش هم ده هزار مکان ورزشی دارد.این مکان‌ها باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا در آن ورزش کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بنابراین باید برای حضور مردم در مکان‌های ورزشی بسترسازی شود، ما اکنون تلاش داریم که به این سمت برویم و از همه مجموعه‌ها به خصوص شهرداری و وزارت ورزش تقاضا داریم که آموزش و پرورش را همراهی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: وزرات ورزش و شهرداری، آموزش و پرورش را در اجرای سیاست خانواده محور شدن فعالیت‌ها و تربیتی شدن محیط‌های ورزشی یاری کنند تا بتوانیم یک شبکه‌ای از خدمات مناسب تربیتی و ورزشی برای دانش آموزان با همراهی خانواده‌هاشان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز