خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی-ورزشی در ۱۶ استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۱۲۹

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی-ورزشی در ۱۶ استان تا پایان اسفند خبر داد.

به گزارش ایلنا، درآیین افتتاح مجتمع خیّرساز فرهنگی-ورزشی «حاج حسین اسدی» در اصفهان، اظهار کرد: حدود ۴ هزار و ۶۰۰مجموعه ورزشی کشور متعلق به آموزش و پرورش است که بر اساس طرح آزادسازی مجموعه‌های آموزشی-ورزشی، در گام اول تعداد یک هزار مجموعه، به صورت رایگان، در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است. 

وی با اشاره به این که مرحله اول این طرح تا پایان اسفندماه، در ۱۶ استان کشور اجرا خواهد شد، گفت: در مرحله بعدی به سمت آزادسازی و استفاده از محیط‌های مدارس، برای استفاده دانش آموزان و خانواده‌ها در روزهای آخر هفته، روزهای تعطیل، بعدازظهرها و ساعات غیر آموزشی خواهیم رفت تا دانش آموزان بتوانند در هر زمان، در مدارس به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش افزود: قطعاً خانواده گسترده آموزش و پرورش، برای رسیدن به هدف مطلوب، نیازمند استفاده از زیرساخت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی است و من امیدوارم در این مسیر از حمایت وزارت ورزش و جوانان کشور و شهرداری‌ها برخوردار شویم. 

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته نرخ دانش آموزان مبتلابه چاقی و دارای اضافه‌وزن ۱۰درصد بیشتر شده است و نگرانی‌های جدی در این زمینه وجود دارد. 

ستاری فرد با اشاره به این که کم‌تحرکی و افزایش چاقی، عارضه جدی بین دانش آموزان و زنگ خطری برای نظام تعلیم و تربیت، نظام سلامت و نظام اجتماعی امروز و آینده کشور است، گفت: این زنگ خطر را در وزارت آموزش و پرورش احساس کردیم و باید برای این مسأله و بحرانی که آینده کشور را تهدید می‌کند، برنامه داشته باشیم. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای افزایش سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی و درون مدرسه‌ای ۶۰مجموعه و مکان ورزشی درون مدرسه‌ای را برای استان اصفهان، پیش بینی کرده ایم. همچنین در قالب تأمین اعتباری که انجام‌شده ۱۰سالن ورزشی و ۵۰فضای ورزشی روباز برای استفاده دانش آموزان این استان پیش‌بینی‌شده است. 

شایان ذکر است؛ ساخت مجتمع خیّرساز فرهنگی-ورزشی «حاج حسین اسدی» با زیربنای هزار و ۵۵۰ مترمربع در سال ۱۳۹۵آغاز شد و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز