خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش خوابگاه‌های دانشجویی متاهلان به منظور تشویق جوانان به ازدواج/ فعلا به دانشجویان جدید مجوز حضور در خوابگاه را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۲۶۶

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه با الزام موارد آموزشی و فرهنگی سعی در گسترش میزان خوابگاه‌های متاهلی دارد تا توسط آن جوانان را به امر ازدواج تشویق کند.

صادق دردایی، سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تعداد خوابگاه‌های متاهلی این دانشگاه بیان کرد: متاسفانه با تبدیل خوابگاه‌های متاهلی به خوابگاه‌های مجردی در دوره قبل، ما در دانشگاه به آن میزان که لازم است خوابگاه متاهلی نداریم.

دردایی درباره تعداد خوابگاه‌های متاهلی گفت: تعداد خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴ واحد خوابگاهی است که در مقایسه با جمعیت متقاضی و هدف ناچیز و صفر تلقی می‌شود. ولی دانشگاه برنامه دارد که برای دانشجویان متاهل، خوابگاه مناسب ساخته شود البته این موضوع با توجه به فرآیند ساخت نیاز به زمان دارد. الزام ما به ساخت خوابگاه متاهلی مربوط به بحث‌های فرهنگی است تا دانشجویان ما به امر ازدواج که از سیاست‌های کلی کشور نیز است، تشویق شوند به همین خاطر به دنبال این هستیم با برنامه ریزی مناسب خوابگاه‌های متاهلی را گسترش بدهیم.

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی-اجتماعی با اشاره به ارائه تسهیلات به متاهلین گفت: تسیهیلات وام ۳۲ میلیونی از طریق صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان متاهل تعلق می‌گیرد. البته با توجه به شرایط انشالله صندوق‌رفاه‌ دانشجویی در سال جدید در صدد افزایش تسیهلات برای دانشجویان خواهد بود.

وی درباره مشکلات اینترنت در خوابگاه‌های دانشجویی گفت: واحد مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه با همکاری حوزه مدیریت دانشجویی، در تمامی خوابگاه‌های دانشگاه سرویس اینترنت وایرلس را ارائه کرده و همچنین کیفیت سرویس ارائه شده در خوابگاه‌ها را رصد می‌کند تا اگر مشکلی وجود دارد در اسرع وقت حل شود. لازم به ذکر است اگرچه اینترنتی که از بستر دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود مشکل حادی ندارد ولی استفاده از پتانسیل دانشجویی یعنی رابطین اینترنت خوابگاه‌ها که از دانشجویان دانشگاه هستند به ما کمک می‌کند مشکلات موردی و جزئی را در اسرع وقت حل کنیم.

وی افزود: ما حدود ۱۰ هزار دانشجو داریم که حدود چهار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها غیر بومی هستند و در حال حاضر پذیرای دانشجویانی که در مرحله‌ی پژوهشی هستند و یا دروس عملی دارند هستیم و خوشبختانه اکثر آزمایشگاه، کارگاه‌ها و سایر فضاهای پژوهشی دانشگاه فعال هستند. اگر نسبت حضور دانشجویان به کل دانشجویان را در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم در حال حاضر بعد از شیوع کرونا دانشگاه تربیت مدرس از لحاظ نسبت حضور دانشجویان به تعدادکل دانشجویان در صدر دانشگاه‌های کشور است.

دردایی گفت: در حال حاضر دانشجویانی که قبلا مجوز حضور اخذ کرده‌اند در خوابگاه حضور دارند و در شرایطی که خود را آماده حضور دانشجویان جدید کرده بودیم تا از نیسمال دوم آموزش حضوری را نیز از سر بگیریم شرایط امیکرون باعث شد تا مجوز اقامت در خوابگاه به صورت مقطعی متوقف شود. ولی انشالله با بهتر شدن شرایط در خدمت دانشجویان عزیز خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع امیکرون، سختگیرانه‌تر از قبل در خوابگاه‌ها اعمال می‌شود یا خیر؟ گفت: دانشگاه تربیت مدرس در خصوص پیشگیری از کووید جزو پیشگامان بوده است. بر این اساس مرکز بهداشت و ستاد کرونای دانشگاه یک سری الزامات و مواردی را در نظر گرفته که همه دانشگاهیان ما تلاش می‌کنند آن الزامات و مواردی که اعلام شده است را رعایت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: خوشبختانه دانشجویان دانشگاه نیز در رعایت الزامات بسیار کوشا هستند. از طرفی با توجه به اهمیت موضوع در چند مقطع انجام واکسیناسیون در دانشگاه برنامه ریزی و اجرا شد؛ در ماه اخیر نیز در دو مقطع در پردیس دانشگاه تزریق دوز سوم انجام شد که با استقبال خوب دانشجویان نیز همراه بود.

دردایی درباره برنامه‌های سال آینده در این دانشگاه توضیح داد: به امید خدا در سال آینده نیز در راستای برنامه‌های مصوب دانشگاه و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه اقدام کرده و عمده تلاش ما این است که در شرایطی که بحث‌های بهداشتی هم اهمیت دارد بهترین خدمات را از لحاظ امکانات رفاهی به دانشجویان ارائه دهیم و در امور فرهنگی نیز فعال‌تر از سال قبل باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: در نهایت انتظاری که داریم این است که حمایت‌های وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویی از دانشگاه‌ها بیش از قبل ادامه یابد تا بتوانیم بهتر درخدمت دانشجویان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز