خبرگزاری کار ایران

اعلام تعرفه تست آنتی ژن آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۲۶۷

مدیرکل آزمایشگاههای مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: بیماران نیازمند مراقبت های ویژه، کادر سلامت و افراد با مشاغل حساس در اولویت انجام تست کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاههای مرجع سلامت وزارت بهداشت در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تجربیاتی که در این مدت به دست آمده است استثنایی بود که به خاطر این تشکیلات و سازماندهی‌ها بود که توانستیم با هم کارها را پیش ببریم. ویروس هر تغییری کرد ما خودمان را با آن تطبیق دادیم. ما از واردات کیتهای آزمایشگاهی بی‌نیاز هستیم و متخصصین از خود گذشتگی کردند و این متخصصین که به چنین دستاورد‌هایی رسیدند از ظرفیت‌های خوب نظام سلامت هستند. 

سمیعی گفت: ذخیره و ظرفیتی که الان به وجود آمده است فقط برای کرونا نیست و پاسخی به دیگر بیماری‌ها مانند اچ‌ای وی و سل نیز می‌تواند باشد. 

او افزود: موقعی که بیماری در کشور کاهش پیدا می کرد و میزان موارد مثبت به ۵ درصد تستهای انجام گرفته می‌رسید، انستیتو پاستور راهنمایی می‌کرد که ۹۰ درصد دیگر باید مورد بررسی قرار بگیرند و مطالعات با ارزشی در این زمینه انجام می‌دادند که تکلیف ۹۰ درصد دیگر چیست. 

او در پاسخ به این سوال که چرا تعداد کیت‌ها در زمان پیک اومیکرون افزایش نمی‌یابد، افزود: زمانی که بیماری به صورت وسیع در جامعه وجود دارد، به قدری ویروس به صورت گسترده در جامعه وجود دارد که نمی توان گفت منشا ابتلا افراد در کجا بوده است. 

او در ادامه گفت: ما در کشور ظرفیت تولید چند برابری کیت کرونا را داریم. کمبودی از لحاظ کمبود کیت‌های تشخیص مولکولی و تشخیص آنتی ژن نداریم. از آنجایی که تستهایی که در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود، ملزم هستند در سامانه‌های تعیین شده در وزارت بهداشت وارد شوند اخیرا پوشش بیمه این تست‌ها و تعرفه آن‌ها مشخص شده است. 

سمیعی گفت: تعرفه تست آنتی ژن در بخش دولتی کمتر از ۴۵ هزار تومان و در بخش خصوصی کمتر از ۶۵ هزار تومان است. تعرفه تست مولکولی درحال حاضر در بخش دولتی کمتر از ۲۵۰ هزار تومان و خصوصی کمتر از ۳۵۰ هزار تومان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز