خبرگزاری کار ایران

پوشش ۲۰ هزار مدرسه در برنامه ملی «نماد» / افزایش دانش آموزان تحت پوشش به ۵ میلیون نفر

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۳۰۶

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعیبرنامه ملی «نماد» را محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش دانست که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسعود شکوهی در حاشیه افتتاح مرکز مشاوره ۱۵۷۰ با بیان اینکه طرح نماد زمینه ساز نظام مراقبتی کشور است، افزود: طرح نماد، محوری‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است که برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های زندگی دانش آموزان اجرا می‌شود. 

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از پوشش برنامه ملی طرح نماد در ۲۰ هزار مدرسه خبر داد و گفت: تعداد دانش‌آموزان زیر پوشش این طرح، امسال از یک میلیون به ۵ میلیون نفر افزایش یافت. 

وی اظهار کرد: این طرح برای ششمین سال برگزار شده و در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۸۷ مدرسه با یک میلیون دانش آموز زیر پوشش طرح بودند که امسال ۱۷۰ منطقه آموزشی با ۵ میلیون دانش آموز و ۲۰ هزار مدرسه زیر پوشش طرح نماد قرار دارد. 

شکوهی با بیان اینکه باید از اصلی‌ترین جایگاه آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی آینده استفاده کنیم و در سلامت روان و تربیت آینده سازان سهیم باشیم، افزود: این بدین معنی است که انجام این کار بزرگ، نیاز به حمایت و مساعدت همه دستگاه‌ها دارد. 

این مسوول افزود: در طرح نماد، ۱۴ دستگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کنار هم قرار گرفته‌اند و می‌کوشند تا با ارائه خدمات مشاوره‌ای، مالی، قضایی، انتظامی یا هر نوع خدمات دیگری که نیاز باشد، در جهت کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی گام بردارند. 

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور خط ملی ۱۵۷۰ راه اندازی شده است و در سال تحصیلی جاری به دانش آموزان خدمات ارائه می‌کند. 

شکوهی اضافه کرد: در این مدت، برنامه ملی نماد در مناطقی که به صورت پایلوت اجرا شد با کمترین آسیب و اختلال مواجه بوده است و همچنین خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ با مدیریت آگاهانه در رابطه با مسائل و چالش‌های حوزه دانش‌آموزی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شد. 

وی با تشریح برنامه‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: امسال بیش از ۷۵۰ مرکز و هسته مشاوره در سراسر کشور با بهره گیری از نیروهای متخصص مشاور و روانشناس به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی به صورت رایگان برای دانش آموزان می‌پردازند. 

شکوهی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حضور توأم با آرامش دانش‌آموزان در مدارس، انجام خواهیم داد، گفت: حضور دانش آموزان و خانواده‌ها در این مراکز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جهت دریافت خدمات بلامانع است. 

وی افزود: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می‌کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده ضروری است برای رفع مشکل به مراکز مشاوره مراجعه کند. 

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هم اکنون ۱۲ هزار و ۹۰۰ مشاور در سطح کشور مشغول فعالیت هستند. 

وی با بیان اینکه اکنون به ازای هر ۱۵ دانش‌آموز یک ساعت مشاوره در هفته انجام می‌شود، اعلام کرد: به عبارتی به ازای هر ۳۵۰ دانش‌آموز یک نیروی مشاور داریم که برای اجرای همین نظام جامع راهنمایی و مشاوره به ۳۰ هزار مشاور نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز