خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر؛

تاکید بر اصلاح پروسه اداری در انعقاد قرارداد پروژه‌های عمرانی/ ماجرای یک نامه شهرداری به سازمان‌ها و مناطق تابعه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۷۰۵

عضو شورای شهر تهران در تذکر خود گفت: بمنظور انعقاد قراردادهای عمرانی مناطق اصلاح پروسه‌های اداری ضرورت دارد و اختیارات شهرداران مناطق در زمینه فعالیت‌های عمرانی باید بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر از سوی اعضای شورا مطرح شد.

مهدی عباسی در تذکر پیش از دستور خود به مصوبات تصویب شده در صحن شورا از زمان روی کار آمدن شورای جدید اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر مصوباتی در شورای شهر تهران به تصویب رسید که لازم است شهرداری در اجرای آن عجله کند. یکی از این مصوبات که از همه مهمتر بود و در قالب دو فوریتی تصویب شد، الزام شهرداری به تدوین سند تحویل و تحول بود که یک نقطه شروع برای مدیریت شهری محسوب می‌شد.

او با بیان اینکه در بازدیدهای میدانی از پروژه‌ها و وضعیت نگهداشت شهر برایمان مشخص شده که یک برگشت به عقب داشتیم و این کاملا محسوس است، اظهار کرد: این چیزی نیست که نیاز به ارزیابی مفصل داشته باشد. بلکه کاملا مشخص است و شهرداری باید هر چه زودتر یک سند قطعی و بررسی شده در خصوص شهری که تحویل گرفته‌ایم بدهد.

میثم مظفر تذکر خود را به فرایند اجرای فعالیت‌های عمرانی اختصاص داد و گفت: بمنظور انعقاد قراردادهای عمرانی مناطق اصلاح پروسه‌های اداری ضرورت دارد و اختیارات شهرداران مناطق در زمینه فعالیت‌های عمرانی باید بیشتر شود.

او با بیان اینکه پیمانکاران عمدتا در مناقصات مناطق ۲۲گانه شرکت نمی‌کنند گفت: مناقصات بدون شرکت‌کننده در مناطق برگزار می‌شود. این عارضه در همه مناطق وجود دارد.

مظفر در ادامه تاکید کرد که سقف ریالی شهرداران مناطق بمنظور انعقاد قرارداد فعالیت‌های عمرانی باید بیشتر شود. اکنون سقف ریالی جهت انعقاد قرارداد فعالیت‌های عمرانی در حد پروژه کوچک و متوسط مانند اصلاح هندسی معابر است.

او با بیان اینکه معاملات متوسط نیز با مشکل روبرو هستند گفت: قراردادهای عمرانی در حد معاملات متوسط نیز با مشکل روند کفایت اسناد مواجه است و همه پروژه‌ها باید برای معاونت تخصصی‌ها ارسال شود که این موضوع شهرداران مناطق را با بروکراسی‌های پیچیده همراه کرده است چرا که اجازه نهایی قرارداد باید از سوی معاونت عمرانی داده شود.

او تاکید کرد: دامنه قیمت کارشناسی حوزه عمران نیازمند اصلاح است و این مسأله باید مدنظر قرار گیرد.

نرگس معدنی‌پور تذکر خود را به نامه‌ای که از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری به مناطق و سازمان‌های شهرداری ارائه شده اختصاص داد گفت: نامه‌ای به مناطق،  سازمان‌ها و مراکز تابعه شهرداری تهران از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری ارسال شده است که نیاز به بررسی دارد. بر اساس این نامه خواسته شده که همه پست‌هایی که از بانک پست ذخیره به پرسنل داده شده پس گرفته شود در حالی که طبق قانون اختصاص پست معادل به مدیرانی که چند سال در پست مذکور مسئولیت داشته‌اند از جمله وظایف شهرداری در قبال نیروی انسانی است.

محمد آخوندی تذکر خود را به لایحه بودجه ۱۴۰۱دولت اختصاص داد و گفت: بحث مالیات بر ارزش افزوده  در بند یک و دو توزیع منابع مالیاتی مبتنی بر نظر وزیر کشور قرار داده شده است. وقتی صحبت از درآمدهای پایدار می‌کنیم اینکه چنین موضوعی را برعهده وزیر کشور بگذاریم بخصوص برای کلانشهرها ایجاد مشکل می‌کند. با کلانشهری مثل تهران نمی‌توان از این شوخی‌ها کرد چرا وقتی شخص رئیس جمهور تاکید بر حل مسائل تهران دارند، زیرمجموعه‌شان به این مسائل توجه نمی‌کنند.

آخوندی خواستار پیگیری این مسأله از سوی شهرداری تهران شد و گفت: اعضای شورای شهر با ارتباطاتی که با نمایندگان مجلس دارند، این موضوع را از لایحه ۱۴۰۱ حذف کنند.

محمد آقامیری تذکر خود را با اشاره به افتتاح پروژه عمرانی سه راه باقرشهر مطرح کرد و گفت: اولویت مدیریت شهری اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. تحویل زمین این پروژه در سال ۹۱ انجام شده و با توجه به طولانی شدن رفع معارضین پروژه را به منطقه ۱۹ واگذار کرده تا کارها به سرعت پیش رود.

او با اشاره به افتتاح بخشی از پروژه در سال ۹۷ گفت: اما روز گذشته یک لاین تندرو مسیر شمال به جنوب جاده قدیم تهران – قم و یک لاین تندرو برای مسیر جنوب به شمال جاده قم به تهران افتتاح شد.  لاین کندروی مسیر جنوب به شمال قم به تهران و زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و دوربرگردان شمال به جنوب همچنین راست‌گرد جاده قدیم قم – تهران به بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و راست‌گرد بزرگراه علامه عسگری شرق به باقرشهر افتتاح شد.

او اظهار کرد: این پروژه علاوه بر روان‌سازی ترافیک از تداخل مراجعان بهشت‌زهرا و با جاده باقرشهر و جاده قدیم قم جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز