خبرگزاری کار ایران

تلاش وزارت علوم برای حل مشکلات دانشجویان خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۸۷

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست خود با جمعی از دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران گفت: مسئولان وزارت علوم بر حل مشکلات دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران اهتمام جدی دارند و سازمان امور دانشجویان پیگیر این مشکلات است.

به گزارش ایلنا، به منظور بررسی مسائل و برخی مشکلات دانشجویان بین المللی در ایران، نشست صمیمی جمعی از این دانشجویان با حضور رئیس و مدیران سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان برگزار شد.

هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در ابتدای این نشست گفت: بر طرف کردن مشکلات احتمالی دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران برای مدیران سازمان امور دانشجویان مهم است و در همین راستا جلسات مستمر با دانشجویان بین المللی ادامه دارد.

وی افزود: تلاش ما این است که میزبان خوبی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران باشیم و این دانشجویان با کمترین مشکل تحصیل خودرا به اتمام برسانند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تلاش می کنیم شرایط فراهم شود تا ویزای دانشجویان مقیم ایران برای کل دوره تحصیل باشد و شرایطی و تسهیلاتی فراهم شود تا دانشجویان برای رفت و برگشت به کشورشان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در گذشته، سامانه الکترونیکی برای دانشجویان بین المللی نداشتیم و آن را راه اندازی کرده ایم تا ارتباط ما با دانشجویان از این طریق این سامانه باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص زبان تدریس در دانشگاه‌های ایران گفت:  مبنای کار و معیار ما برای دانشجویان بین المللی ، زبان فارسی هست و الزامی برای زبان انگلیسی در قوانین ما نیست.

داداش پور اعلام کرد: براساس برنامه های توسعه، ماموریت و سیاست جدید ما جذب دانشجویان بین المللی بیشتر است و سعی می‌کنیم  موانع موجود را بررسی و برای رفع آن راهکار ارائه کنیم تا زمینه جذب دانشجویان بیشتری در کشور فراهم شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان گفت: برای پیگیری این موارد کارگروهی با حضور معاون بورس و امور دانشجویان خارج و مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان و نمایندگان دانشجویان بین المللی تشکیل می‌شود.

همچنین در ادامه این نشست، تعدادی از دانشجویان به مشکلات و موانع موجود اشاره کرده و انتظارات خود را با ریاست سازمان امور دانشجویان در میان گذاشتند.

لازم به ذکر است در این نشست، سلمانپور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، رزاقی سرپرست امور دانشجویان غیر ایرانی، قائد شرف مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی و نمایندگان و دبیران کانون دانشجویی کشورهای عراق، سوریه ، یمن، هندوستان، لبنان، پاکستان و افغانستان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز