خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم خبر داد:

دانشگاه‌ها براساس طرح ساماندهی آموزش عالی ادغام می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۶۶

معاون آموزشی وزارت علوم گزارش «طرح ساماندهی مؤسسات آموزشی و پژوهشی» را ارائه و برادغام برخی دانشگاه‌ها و توجه به مشکلات پیش روی فعلی دانشگاه‌ها اشاره کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۳۲۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دستور جلسه امروز ارائه گزارش «طرح ساماندهی مؤسسات آموزشی و پژوهشی» بود که توسط مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

در این گزارش تأکید شد طرح آمایش آموزش عالی در اسفندماه ۱۳۹۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و پیاده‌سازی طرح آمایش آموزش عالی از جمله مسائل مورد توجه معاونت آموزشی وزارت علوم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

شناسایی دانشگاه‌های محور و تلاش برای مأموریت بخشی به فعالیت‌های سایر دانشگاه‌ها بر اساس فعالیت‌های دانشگاه‌های محور، ادغام برخی دانشگاه‌ها و توجه به مشکلات پیش روی فعلی دانشگاه‌ها از جمله مواردی بود که در گزارش معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به آن اشاره شد.

در گزارش مذکور اصول ۲۰ گانه ساماندهی مؤسسات پژوهشی ارائه و تأکید شد که در فرآیند اجرایی سازی طرح آمایش آموزش عالی اسامی دانشگاه‌های محور با نام بزرگان علمی و فرهنگی تمدن اسلام و ایران مزین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز