خبرگزاری کار ایران

برای جلوگیری از بروز مشکلات باید کار فرهنگی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۳۶۶

سرپرست دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه بهترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است اما در محیط‌های عملیاتی دیگر نیز می‌توان چنین مهارت‌هایی را کسب کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد مقیمی در آیین اختتامیه «سومین جشنواره فرهنگ» دانشگاه تهران که مصادف با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه پایدار» به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد در سخنانی با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی»، اظهار کرد: سه مؤلفه این شعار در سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران قابل تجلی است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و معضلات حوزه‌های مختلف متاثراز حوزه مدیریت فرهنگی پدید آمده است و برای جلوگیری از بروز مشکلات باید کار فرهنگی انجام شود.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: برای فعالیت‌های فرهنگی غیر از مباحث تئوریک و تئوریزه کردن آنها در عرصه دانشگاه، نیاز به عرصه عمل و حوزه میدان نیز وجود دارد.

مقیمی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد بدنه مدیریتی کشور در عرصه‌های مختلف را، فعالان فرهنگی تشکیل می‌دهند، افزود: کانون‌ها، نشریات و انجمن‌ها محلی برای تمرین مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان هستند.

وی با تاکید بر اینکه موقعیت دانشجویی، فرصتی برای ساختن است، بیان کرد: اگر فرصت دانشجو بودن را از دست دهیم، فرصتی برای ساختن و رشد نخواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه بهترین آزمایشگاه عملی برای تمرین مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است اما در محیط های عملیاتی دیگر نیز می‌توان چنین مهارت‌هایی را کسب کرد.

 هادی بهرامی‌احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی نسبت به مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی در کنار علم آموزی‌شان، اظهار کرد: حیات اجتماعی یک ملت فقط به زیست فیزیولوژیک آن وابسته نیست بلکه باید در مواجه با کسانی‌ که مرزهای مشترک زیستی دارند، تغذیه کنند تا منجر به پویایی، ظهورو بروز اندیشه و تولیداتی شود که منشا آن فکر، عقل و عاطفه است.

بهرامی‌احسان با اشاره به اینکه فرهنگ به دلیل ایجاد فضای مشترک برای فهم، درک متقابل و دیکته کردن الزامات و ضروریات اهمیت دارد، گفت: همچنین فرهنگ انسان‌ها را برای تحقق اهداف ملی به حرکت در می‌آورد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: هیچ ملتی نمی‌تواند بدون فرهنگ به عنوان پشتوانه اجتماعی یک حرکت جمعی معطوف به هدف را دنبال کند، ملتی که دارای ریشه‌های پایدارتر فرهنگی است، قدرتمندانه‌تر و منسجم‌ترعمل می کند و هزینه کمتری برای بقای حیات اجتماعی خود می‌پردازد.

وی با بیان اینکه ملتی که فقر فرهنگی دارد و تولید معنوی ندارد و همچنین برای ایجاد فضای پویا، پرحرکت و بانشاط تلاشی نکند، محکوم به فنا خواهد بود، تاکید کرد: ملت بزرگ ایران در گستره تاریخی خود همواره در تولید فرهنگ پیشرو بوده‌ و دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های علم و دانش کسب کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: دختران و پسران دانشجو با تولید محصولاتی ارزشمند و فاخر نشان دادند که از ظرفیت‌های ملی و تاریخی بهره‌ بردند و البته با بهره‌گیری از نبوغ خود مرزهای آینده را ترسیم می‌کند.

سید عباس احمدی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: «سومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران» با شعار «ترویج فرهنگ دانشگاهی؛ اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره به‌منظور ارائه تصویری درست و کامل از فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، تجلیل و قدرشناسی از فعالان فرهنگی، معرفی آثار برجسته فرهنگی خلق شده توسط دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی و ترغیب دانشگاهیان به مشارکت جدی‌تر در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه؛ با هدف توسعه کمی و کیفی فرهنگ در نماد آموزش عالی کشور صورت گرفت.

احمدی با اشاره به اینکه آثار سومین جشنواره فرهنگ در ۵ بخش اصلی و یک بخش فرعی تقسیم شده‌ است، افزود: هزار و ۳۷ اثر دریافت شده که از این میان ۹۵ اثر برگزیده تقدیر شناخته شدند که لازمه دریافت تقدیر و برگزیده شدن، کسب حدنصاب ۸۵ امتیاز از ۱۰۰ بوده است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: در بخش نشریات دانشجویی از ۳۴۵ اثر دریافتی ۲۵ اثر، در بخش کانون فرهنگی از ۶۳ اثر دریافتی ۹ اثر، در بخش انجمن علمی از ۸۱ اثر دریافتی ۳۳ اثر، در بخش دانشگاهیان برتر از ۴۳۰ اثر دریافتی ۱۵، در بخش معاونین و کارشناسان فرهنگی از ۱۰ اثر دریافتی ۸ اثر و در بخش سخنرانی ترویجی دلتا از ۹۲ اثر دریافتی ۵ اثربرگزیده شده‌اند.

مهدی تجلی دبیر تخصصی بخش دانشگاهیان برتر جشنواره، محمد قوشچیان دبیر مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تهران و علیرضا صبا دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه تهران گزارشی از بخش‌های متبوع خود در این جشنواره ارائه کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز