خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در پاسخ به مطهری:

باید مسائل فرهنگی را به مردم واگذار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۱۲

یکی از موضوعات و مسائلی که آثار فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی در جامعه دارد مسئله اعتیاد است لذا ما وقتی مسائل فرهنگی را مطرح می‌کنیم فقط مختص عفاف و حجاب نیست بلکه مجموعه فعالیت‌های اخلاقی و اجتماعی را در جامعه در بر می‌گیرد.

وزیر کشور در صحن علنی مجلس تاکید کرد: دستورالعمل ترویج فرهنگ و عفاف به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده اما یکی از راهکارهای مهم این است که ما با تشکیل سمن ها و NGOها مسائل فرهنگی را به مردم واگذار کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی برای پاسخگویی به سوال سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و علی مطهری نماینده مردم تهران در خصوص سهل انگاری وزارت کشور نسبت به پدیده ساپورت پوشی در تهران و برخی از شهرستان‌ها و حذف بودجه ناشی از اجرای قانون عفاف و حجاب در مجلس حضور یافت و ضمن تشکر از اعضای کمیسیون فرهنگی طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به فرصت زمانی که فعالیت در حوزه فرهنگ و حجاب را شروع کردیم تلاش ما مبنی بر این بوده که مجموع قوانینی که در این حوزه وجود داشته اصلاح گردد.
وزیر کشور ادامه داد: ۲۲ دستگاه در قانون عفاف و حجاب مسئول پیگیری موضوع عفاف و حجاب شده اند که وزارت کشور نیز یکی از این دستگاهها ست که در عین حال مسئولیت هماهنگ کردن این دستگاه‌ها را با یکدیگر به عهده دارد. همچنین وزارت کشور در قالب شورای اجتماعی این موضوعات را پیگیری می کند و از زمان وزارت من موضوع عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی یکی از اولویت های ما بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی واقعا مسائل پیچیده و چند بعدی است که به صورت تاریخی انباشتگی‌هایی در آن وجود دارد که اگر فکر کنیم که درمدت کوتاهی می‌توانیم تدابیری اتخاذ کنیم که همه مشکلات مربوط به آن را مرتفع کنیم، چنین چیزی امکان پذیر نیست.
رحمانی فضلی با بیان اینکه نظارت بر مسئله عفاف و حجاب همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز می طلبد، افزود: متاسفانه در دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشکالات زیادی وجود دارد که یکی از این مشکلات این است که منابعی برای آن در نظر گرفته نشده است.
وزیر کشور بحثضمانت اجرایی را یکی از مشکلات دیگر در خصوص اجرایی شدن مسائل فرهنگی به ویژه بحثعفاف و حجاب در جامعه مطرح کرد و گفت: ما زمانی می‌توانیم یک موضوع را پیگیری کنیم که در صورت عدم اجرای آن یک ضمانت اجرایی برای دستگاه‌های لازم وجود داشته باشد و این درحالی است که ما ضمانت اجرایی برای مجموعه توصیه‌های اخلاقی و اجتماعی نداریم.
وی با اشاره به اقدامات مستمر شورای اجتماعی تصریح کرد: دستورالعمل ترویج فرهنگ و عفاف به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده اما یکی از راهکارهای مهم این است که ما با تشکیل سمن ها و NGOها مسائل فرهنگی را به مردم واگذار کنیم.
رحمانی فضلی اقداماتی همچون تشکیل کمیته لباس مشاغل جهت فضاهای اداری، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در خوابگاه‌های دانشجویی، حمایت از اجرای طرح پیک مهر، حمایت از اجرای طرح نظارت و ارشاد همگانی و طرح ساماندهی آرایشگاه‌ها را از جمله مواردی بر شمرد که توسط شورای اجتماعی صورت گرفته است.
وزیر کشور همچنین با اشاره به دغدغه مردم در خصو ص استفاده از سواحل با فرارسیدن فصل گرما گفت: با تصمیماتی که در خصوص استفاده از سواحل اتخاذ کرده‌ایم توانستیم نسبت به سال گذشته در حوزه‌هایی مانند حفظ ارزش‌ها و اخلاقیات و مشکلات ناشی از استفاده از دریا مانند غرق شدگی را بهبود بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی یکی از موضوعات و مسائلی که آثار فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی در جامعه دارد مسئله اعتیاد است لذا ما وقتی مسائل فرهنگی را مطرح می‌کنیم فقط مختص عفاف و حجاب نیست بلکه مجموعه فعالیت‌های اخلاقی و اجتماعی را در جامعه در بر می‌گیرد.
وی در ادامه این مطلب افزود: ۵۵ درصد طلاق‌ها و ۶۵ درصد ناهنجاری‌های جامعه مربوط به مواد مخدر است و ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر گام‌های بسیار موثری در این خصوص برداشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز