خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

کاهش وقوع زمین لرزه نسبت به سال گذشته/ ۴۸۷۲ نفر از زلزله‌زدگان، خدمات اسکان اضطراری دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۹۶۸

قوسیان مقدم با اشاره به این که زمین لرزه های بزرگ تر از ۲.۵ ریشتر در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده اند از ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۴ هزار و ۸۷۲ نفر از زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال احمر به شهروندان زلزله زده گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۵۴۱ زمین لرزه بالای ۲.۵ ریشتر در کشور به وقوع پیوست که ۷۴ زمین لرزه بالای ۴ ریشتر قدرت داشتند. در این بازه زمانی بزرگ ترین زمین لرزه با قدرت ۵.۹ ریشتر در استان بوشهر رخ داد. با این وجود تعداد زمین لرزه های بالای ۲.۵ ریشتر ۵۲ فقره کم تر نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

وی افزود: در زمین لرزه های رخ داده در ۶ ماه نخست امسال به ۵ هزار و ۳۷۹ نفر امدادرسانی شد و ۴ هزار و ۸۷۲ نفر از آسیب دیدگان نیز اسکان اضطراری داده شدند. در این بازه زمانی ماموریت ها در حوزه زمین لرزه های بالای ۴ ریشتر با ده درصد کاهش مواجه شده که ناشی از تبعات کم تر زمین لرزه ها بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۱۲۰۲ دستگاه چادر، ۱۵۳ تخته پتو، ۲۲۴ تخته موکت، ۹۵ شعله والور، ۴۳۸ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۷۰۵ بسته غذایی و ۱۸۱۰ قوطی کنسرو در میان زلزله زدگان توزیع شد.

قوسیان مقدم با اشاره به تلاش شبانه‌روزی امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان از زلزله در شهرستان اندیکا که در هفتمین ماه از سال جاری رقم خورد، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۵۳ خانوار مورد ارزیابی تیم‌های جمعیت هلال‌احمر قرارگرفته ‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۳ خانوار در حوزه استحفاظی شهرستان اندیکا و ۷۰ خانوار در حوزه استحفاظی شهرستان ایذه هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان تصریح کرد: ۶ هزار و ۱۷۲ نفر نیز امدادرسانی شده و اقلام موردنیاز زیستی، غذایی و بهداشتی دریافت کرده‌اند و تلاش ها تا رفع کامل مشکلات مردم این منطقه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز