خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایلنا:

واردات ۸ میلیون دُز واکسن کرونا در مرداد/ از کشور سازنده‌ واکسن‌ها را تامین می‌کنیم نه واسطه‌ها/ واردات جدید برای تزریق دُز سوم در صورت نیاز

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۵۲۵

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به واردات ۸ میلیون دُز واکسن کرونا در مرداد گفت:‌ برای واردات واکسن ما در تلاش هستیم تا منابع مطمئن پیدا کنیم یعنی واکسنی را که تهیه می‌کنیم از کشور سازنده باشد و از واسطه‌ها واکسن را تهیه نمی‌کنیم.

«محمد حسن قوسیان مقدم» دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره واردات واکسن کرونا به کشور گفت: در مردادماه نزدیک به ۸ میلیون دُز واکسن وارد کشور شد، در حالی که در سه ماه قبل از آن در مجموع ۹ میلیون دُز واکسن وارد شده بود.

وی ادامه داد: امروز نیز شانزدهمین محموله وارد کشور شد و به طور تقریبی می‌توانم بگویم که حدود ۹۰ درصد سه ماه گذشته فقط در مردادماه واکسن وارد کرده‌ایم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه واردات واکسن در شهریور ماه نیز با قدرت بیشتری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در مرحله اول قرار بود، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد ما اجازه واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن را داریم و در مرحله بعد اجازه ورود ۳۰ میلیون دُز واکسن به ما داده شده است.

قوسیان مقدم تصریح کرد: واردات ۱۰ میلیون دز در مرحله اول به پایان رسیده است و از واردات ۳۰ میلیون دز که قرار بود در مرحله دوم وارد کنیم تاکنون حدود ۷ میلیون آن وارد شده است، امیدواریم تا پایان شهریور و مهر ماه نیز واردات واکسن را داشته باشیم.

وی درباره واردات واکسن برای نوجوانان و زنان باردار گفت: واکسن تک دز برای زنان باردار و افراد زیر ۲۰ سال استفاده می‌شود. در دنیا سه نوع واکسن تک دز هستند. براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ما در این خصوص نیز درحال رایزنی هستیم تا بتوانیم در این خصوص نیز واردات داشته باشیم، اما هنوز نوع واکسن مشخص نشده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: برای واردات واکسن ما در تلاش هستیم تا منابع مطمئن پیدا کنیم یعنی واکسنی را که تهیه می‌کنیم از کشور سازنده باشد و از واسطه‌ها واکسن را تهیه نمی‌کنیم. همچنین از منابعی واکسن را تهیه کنیم که برای تهیه دوز دوم آن با مشکل مواجه نشویم.

قوسیان مقدم در پاسخ به این سوال که آیا برای واردات واکسن برای تزریق دوز سوم با توجه به جهش‌های بیماری با مشکل مواجه هستیم؟ ادامه داد: در حال حاضر در مرحله‌‌ای هستیم که بتوانیم دو دز را برای افراد تامین کنیم اگر نیاز به تزریق دز سوم باشد تلاش می‌کنیم تا در این خصوص نیز واردات داشته باشیم و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز