خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی/ پرداخت معوقه‌های جامعه سلامت که از دی ماه مانده بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۸۲۵

وزیر بهداشت گفت: آموزش‌ها در طرح تحول آموزش باید جامعه نگر باشد و مشکلات خودمان را حل کند. کسی که فارغ التحصیل می‌شود، باید منطبق با نیازهای خودمان درس خوانده باشد. ما در کرونا مشکلات بسیار زیادی داریم که آموزش را تحت تاثیر قرار داد

به گزارش خبرنگار ایلنا، «بهرام عین اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ما بیشتر از ۲۰۰ شهید گرانقدر را به جامعه تقدیم کرده ایم. وقتی واکسیناسیون با این حجم انجام شد صحنه‌های زیبایی از فداکاری جوانان را مشاهده کردیم که نشان دادند شبیه جوانان دفاع مقدس هستند. 

او افزود: در هفته گذشته ما با تزریق هشت میلیون دوز واکسن مواجه بودیم. برای یک هفته به اندازه کل جمعیت برخی از کشورهای همسایه واکسیناسیون انجام دادیم. 

عین اللهی گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را انشالله شروع می‌کنیم و امیدواریم که این سال، سال جهش علوم در دانشگاه‌های کشور باشد. در شروع کرونا نقاط ضعف و قوتی ایجاد شد. گسترش آموزش‌های مجازی نقطه قوت بود و علی رغم کرونا فعالیت‌های آموزشی و دانشگاهی ادامه پیدا کرد. امروزه باید صدمات حوزه دانشگاه را جبران کنیم و به راه اصلی خودمان برگردیم. در روز بازگشایی دانشگاه بیش از نود درصد دانشجویان و اساتید واکسینه شده اند. بسته به هر رشته‌ای آموزش می‌تواند تماما حضوری یا مجازی باشد اما حرکت ما به سمت آموزش حضوری است. 

او افزود: با ضبط کلاس‌ها و انتشار آن می‌توانیم از آن به عنوان یک آموزش تکمیلی استفاده کنیم. اما روش‌ جاری، آموزش حضوری است. 

عین اللهی گفت: در طرح تحول آموزش روش آموزش دادن باید مقداری تغییر کند و باید از جزوه دادن و کلاس‌های تکراری اجتناب کنیم. باید روش‌های آموزش فعال جایگزین شود و امکان مشارکت دانشجویان فراهم باشد و فقط به جزوه خوانی اکتفا نشود. 

وزیر بهداشت گفت: مانند خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا استاد نباید فقط مدرک بگیرد و باید روش آموزش را هم باید فرا بگیرد. هر پزشک و جراح خوب یک استاد خوب نیست. ما آموزش را فراموش کرده ایم. استاد وقتی باید ارتقا پیدا کند که آموزش خوبی بتواند ارائه دهد. 

او افزود: تدریس دانشجوی پزشکی  را نباید غیراساتید و رزیدنت‌ها انجام دهند. ارتقا آموزش را به عنوان یک مساله الزامی در طرح تحول آموزش می‌بینیم. 

عین اللهی گفت: روش پژوهش فقط در مقاله دادن نیست و باید برای رفع مشکلات مردم باشد. پژوهش‌ها با نیازهای مردم باید انطباق داده شود. 

او افزود: آموزش‌ها در طرح تحول آموزش باید جامعه نگر باشد و مشکلات خودمان را حل کند. کسی که فارغ التحصیل می‌شود، باید منطبق با نیازهای خودمان درس خوانده باشد. ما در کرونا مشکلات بسیار زیادی داریم که آموزش را تحت تاثیر قرار داد. آموزش‌های حضوری میتواند در جمعیت‌های کوچک ایجاد شود. 

عین اللهی گفت: ما باید محیط پرشوری برای دانشجویان فراهم کنیم که دانشجویان بتوانند شکوفا شوند. بیشترین پژوهش‌ها در تمام دنیا توسط دانشجویان انجام شده است، ما باید این زمینه را برای دانشجویان فراهم کنیم. چیزی در حدود ۲۵۰ هزار دانشجو در کشور داریم که ثروت بسیار بزرگی است و این دانشجویان اگر فعال شوند می‌توانند آینده کشور را بسازند. 

عین اللهی گفت: در چند سال اخیر در چند موضوع از جمله در حوزه اساتید، پرستاران و دستیاران پزشکی مشکل داشته‌ایم که خواهش کرده ایم که مداخله جدی شود. مرگ عده‌ای از دستیاران قابل قبول نیست. معوقه‌های جامعه سلامت که از دی ماه مانده بود هفته قبل چهارشنبه به دانشگاه‌ها اختصاص داده شد که به کادر درمان پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز