خبرگزاری کار ایران

بادو طرح یک فوریتی در شورا تصویب شد؛

الزام شهرداری به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات مشاوره شهرسازی به شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۰۹۰

اعضای شورای شهر تهران با تصویب دو طرح یک فوریتی شهرداری تهران را ملزم به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری به شهروندان کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران، دو طرح یک فوریتی و دو فوریتی در حوزه شهرسازی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

در دستور اول که دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به  اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی بود،  مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در توضیح این طرح گفت: متاسفانه صدور پروانه های ساختمانی در سال ۹۹, میانگین ۶۴۲ روز و ۴ ساعت زمان می برده است. میانگین زمان متقاضی ۴۴۵ روز بوده است که اعلام شده ایراد از سوی متقاضی بوده است.

او ادامه داد: در مسیر سرعت بخشی به فرآیند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی باید با دو رویکرد کوتاه مدت و بلندمدت کار را دنبال کنیم و فرآیند صدور پروانه را تسریع کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران با دو فوریت این طرح مخالفت کرد و گفت: این طرح نیاز به اصلاحات دارد و بهتر است یک فوریت را تصویب و تا هفته آینده طرح را کاملتر کنیم و به تصویب برسانیم.

در ادامه پیشنهاد چمران مورد پذیرش قرار گرفت و یک فوریت این طرح با موافقت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

در ادامه جلسه امروز طرح یک فوریتی الزام شهرداری به  ارایه لایحه" ایجاد واحد ارایه خدمات مشاوره شهرسازی و معماری شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

مهدی عباسی در توضیح این طرح گفت: این طرح در راستای این است که مردم باید با حقوق خود آشنا شوند.

به گزارش ایلنا، یک فوریت این طرح به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز