خبرگزاری کار ایران

تصویب شیوه‌نامه آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۲۸۱

«شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی»، به منظور بررسی و تأیید آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصویب شد.

به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی اظهار کرد: گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است و در همین راستا، به ابزارهای  لازم  برای تشخیص و غربالگری نیاز است و  این ابزار ها باید به روز باشند و  پایایی و روایی لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸به تصویب شورای معاونین سازمان رسید  و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمونها مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها فعالیت کند.

‌وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری آزمونهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی متشکل از افراد متخصص دانشگاهی است که به بررسی و تصویب آزمونهای مختلف خواهد پرداخت.

‌حسینی تصریح کرد: آزمون‌های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون‌هایی که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورا  مورد بررسی و تأیید قرار بگیرند.

‌معاون وزیر گفت: در این جلسه شیوه‌نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه‌های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.

حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل «شورای آزمون ها» و «بانک جامع آزمون های  داخلی و بین المللی» از جمله این موارد است.

‌وی با بیان این که رویکرد های  جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت:  بررسی صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش  پیش دبستانی  و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض مشکلات ویژه یادگیری، از جمله این موارد است.

‌حسینی افزود: راه‌اندازی اتاق‌های سنجش آکوستیک، برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.

 ‌وی در ادامه گفت: تاکنون ۹۸ درصد نوآموزان در  برنامه سنجش نوبت گیری کرده‌اند  که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز