خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت تاکید کرد:

ضرورت توجه به ارزیابی‌ها و بازتعریف ماموریت‌های موسسات پژوهشی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۲۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت ارزیابی و نظارت بر عملکرد موسسات پژوهشی گفت: با توجه ویژه به موضوع ارزیابی و بازتعریف ماموریت‌های موسسات پژوهشی، می‌توان از ظرفیت تحقیقاتی ارزشمند آنان بهره بیشتری برد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی، در شانزدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با بیان اینکه اصولاً ارزیابی کردن و مورد نقد قرار دادن نتایج ارزیابی‌ها کار ارزشمندی است، گفت: ارزیابی باید بسیار جدی و با تفکر عملیاتی شدن صورت پذیرد.

وی افزود: در مدیریت ستادی وزارت علوم نیز تاکنون به مجموعه‌های پژوهشی که می‌توانند در سیاستگذاری‌های کلان امور موثر باشند و کمک کنند، توجه لازم مبذول نشده است؛ در حالی که به عنوان یک ظرفیت تحقیقاتی و جایگاهی که در امور دارند، این ضرورت احساس می‌شود که با یک بازخوانی مجدد، ماموریت‌ها و وظایف آن‌ها بازتعریف شده و در راستای اصلاح فرایندها اقدامات موثری انجام شود.

غلامی همچنین اظهار داشت: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در راستای کمک به تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های اجرایی کلان که تجربه خوبی دارد، می‌تواند اثرگذار باشد و مدیران در دوره‌های بعدی هم باید با حساسیت برای برقراری این همکاری تلاش کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: حفظ و نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده‌اند با تاکید بر تقویت و اصلاح ماموریت‌ها کار سخت اما ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز