خبرگزاری کار ایران

سالاری:

تذکر شورای شهر درباره زمین سرانه خدماتی خاک سفید که از اختیار محله خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۲۵۹

تقاضای ما این است که شهرداری تهران دستور بدهد یک زمین را تهاتر کنند و آن را در اختیار شرکت توسعه لویزان بگذارند تا آن زمین قبلی برای سرانه خدماتی مورد اهالی محله خاک سفید قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در صحن شورای شهر تهران بیان کرد: من امروز دو تذکر دارم که یکی از آن در خصوص فروش بخشی از اراضی مربوط به تأمین سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی محله گلشن یا خاک سفید منطقه ۴ است. نامه‌ای که دوستان شورایاری و اهالی محل ارسال کردن را برای شما قرائت می‌کنم: ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران جناب آقای مهندس محسن هاشمی رفسنجانی و سایر اعضای محترم شورای شهر تهران:

با سلام و دعای خیر احترام به استحضار میرساند محله گلشن خاک سفید ناحیه ۶ منطقه ۴ از محله‌های محروم و غیر برخوردار و پرجمعیت شهر تهران می‌باشد. اهالی آن به علت کمبود سرانه‌های خدماتی و فضاهای فرهنگی ورزشی آموزشی مدارس اعم از راهنمایی و دبیرستان در محرومیت بسیار زیادی قرار دارند و با انواع آسیب‌های اجتماعی دست به گریبان هستند. در سال ۱۳۷۹ با پاکسازی محله از افراد معلوم الحال که در آن زمان بودند یک قطعه زمین واقع در تقاطع خیابان ۲۲ بهمن و خیابان کمیل که محل سکونت آن‌ها بود به حال خود رها و بلا استفاده در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت. شورای عالی جهت ایجاد امکانات اجتماعی و زمین ورزشی برای استفاده جوانان محل اقدام و نهایتاً این زمین توسط شهرداری فنس کشی و در اختیار محله قرار گرفت که اهالی محل بیش از ۱۶ سال با نظارت و مدیریت شورایاری از آن بهره‌مند هستند.

با درخواست شورایاران در جهت استفاده بهینه از این زمین در مدیریت شهری گذشته مقرر و مصوب گردید که در این مکان مجموعه فرهنگی و ورزشی چند منظوره و سرای محله احداث گردد. پس از مدتی در قسمت غربی آن ساخت ساختمان سرای محله در سه طبقه آغاز و در قسمت شرقی آن زمین بازی فوتبال و نصب چمن مصنوعی آماده و در اختیار محل قرار گرفت. در سال ۹۹ شرکت طرح توسعه لویزان برای این زمین ادعای مالکیت کرد و سبب تعطیلی عملیات ساختمانی در آن شد. در این خصوص شهرداری مرکزی با شرکت مذکور وارد مذاکره و معامله شد و زمین را خریداری و مالکیت آن را به نام خود انتقال و به ثبت رساند. متاسفانه شهرداری مرکز بدون در نظر گرفتن نیاز مبرم اهالی محل و تامین سرانه‌های خدماتی این زمین را به یکی از واحدهای خود برای ساخت مسکن واگذار نموده است. لذا این اقدامات تصمیم یک‌جانبه به دور از انصاف اجحاف بزرگی در حق اهالی و موجب نگرانی روحی روانی جبران‌ناپذیری گردیده است و جای تعجب است که شهرداری به جای ایجاد امکانات برای محله زمین را از اختیار محله گرفته است.

با عنایت به موارد فوق از آن اعضای محترم و به خصوص ریاست شورا انتظار داریم که با اقدام مقتضی از محرومیت شهروندان محل جلوگیری به عمل آورد.

سالاری پس از قرائت نامه اضافه کرد: این زمین چندین هزار متر است. یکی از اولویت‌های جدی مدیریت شهری و شخص آقای حناچی و مظاهریان این بوده است که برای تامین سرانه‌های خدماتی کارهای بزرگی انجام دهیم و آن هم توسعه محله محور بوده است. اما اکنون ناگهان محدوده‌ای که سرای محله نیز در آن ساخته شده است از محله خاک سفید با آن حجم از جمعیت گرفته شده؛ هرچند مالکیت آن مربوط به شرکت توسعه لویزان است. به همین خاطر تقاضای ما این است که شهرداری تهران دستور بدهد یک زمین را تهاتر کنند و آن را در اختیار این شرکت اجرا بگذارند تا آن زمین قبلی برای سرانه خدمات مورد استفاده قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تذکر دوم خود بیان کرد: تذکر دوم من در اصل یک تشکر از کمیسیون حمل و نقل ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تصمیمات بسیار خوبی که جهت ساماندهی امور کارکنان برخی شرکت‌ها گرفته‌اند تشکر می‌کنم. از شهردار تهران و معاونت مالی و اقتصادی شهری تقاضا دارم در راستای عملیاتی کردن تصمیمات کمیسیون حمل و نقل در شرکت خودرو سرویس اقدام عاجلی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز