خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده:

امروز همه کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند/ درخواست تشکیل انجمن صنفی کارگران مترو بعد از سه سال هنوز به جایی نرسیده

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۷۹

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: بخشی از کارگران مترو سه سال است که درخواست تشکیل انجمن صنفی را داده‌اند اما هنوز موفق نشده‌اند و شرکت‌های خصوصی و عمومی از وجود تشکل های کارگری واهمه دارند در حالی که تشکل‌ها همواره به توسعه و پیشرفت نیروی انسانی کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «افشین حبیب‌زاده» رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گرامیداشت روز کارگر گفت: دو موضوع اصلی در مباحث کارگری داریم که برابری مزد و معیشت است و امروز مساله بسیار جدی و اصلی است. 

او ادامه داد: براساس آمارهایی که جمع آوری کردیم؛ امروز همه کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند و یک سوم حقوق بگیران کل کشور هم زیر خط فقر هستند و این یکی از موضوعات اصلی ما است. 

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه امنیت شغلی موضوع دیگر و دغدغه بسیار بزرگی است که سال‌هاست مطرح است، گفت: هر روز که به جلو پیش می‌رویم شرایط بدتر می‌شود. 

حبیب زاده ادامه داد: امروز کارگرانی که در حوزه‌های مختلف شهری کار می‌کنند دستمزدهای متفاوتی را دریافت می‌کنند. متفاوت از نظر مبلغی است که در هادیان شهر دریافت می‌کنند. عددی که کارگران حجمی و پیمانکاران دریافت می‌کنند بسیار پایین است و در بهترین حالت حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند. 

اوبا اشاره به بودجه‌ای که در سال جاری برای جبران همترازی در نظر گرفته شده است، گفت: امسال در بودجه برای همترازی کارگران شهربان، معبربان و حریم بان عدد قابل توجهی در نظر گرفتیم که در فروردین پرداحت نشد و درخواست می‌کنم در اردیبهشت ماه این همتزاری پرداخت و به همه شرکت‌های پیمانکاری طرف قرار داد با شهرداری تسری پیدا کند. 

حبیب زاده ادامه داد: بحث برابری مزد و معیشت و یا اساسا دستمزدها و حداقلی که کارگران نیازمند هستند به رانندگان شرکت خودرو سرویس باز می‌گردد. یکی از خواسته‌های آن‌ها بررسی اجرای طرح سهند بود که خواهش می‌کنم دستور توقف آنرا بدهید چرا که از آن احساس ناامنی می‌کنند و اجازه دهید، این طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی شود و بعد از نظردادن به اجرا برسد. 

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: افزایش دستمزدها امسال به گونه‌ای بود که بخش قابل توجهی از آن افزایش حق بیمه بود که به صورت بیمه باید پرداخت کنند و عدد کمتری با این اقدام سر سفره‌های این عزیزان می‌رود.

او با اشاره به اینکه در نیروهای حجمی کمتر کارگری است که برگه قرارداد داشته باشد، گفت: این اتفاق رخ نمی‌دهد و این یک مطالبه حداقلی است. نسخه قرارداد را نمی‌دهند چرا که نمی‌خواهند آنچه در قانون آمده است را اجرائی کند. 

او با اشاره به درخواست کارگران برای تشکیل تشکل‌های صنفی کارگری گفت: بخشی از کارگران مترو سه سال است که درخواست تشکیل انجمن صنفی را داده‌اند اما هنوز موفق نشده‌اند و شرکت‌های خصوصی و عمومی از وجود تشکل های کارگری واهمه دارند در حالی که تشکل‌ها همواره به توسعه و پیشرفت نیروی انسانی کمک کرده اند. 

حبیب زاده افزود: سازمان ورزش و انتظاامات سازمان پسماند موضو ع دیگری است که باید به آن توجه کرد. نیروهای شهربان و حریم بان در واقع پلیس شهرداری هستند اما آیا شاسیته است که پلیس شهرداری را به پیمانکار برون سپاری کنیم؟ این موضوع درباره نیروهای انتظامات سازمان ورزش و پسماند صادق است که قرارداد آن‌ها به پیمانکاری تغیر پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز