خبرگزاری کار ایران

مسیر تردد نابینایان به مسیر دوچرخه تبدیل شده است/عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۱۳

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به دلیل تبدیل شدن پیاده روها و مسیر تردد نابینایان به مسیر دوچرخه و همچین عدم رعایت فاصله اجتماعی در مترو و اتوبوس تذکر گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان جسله امروز شورای شهر تهران در تذکری درباره احداث مسیرهای دوچرخه در معابر شهر تهران گفت: متاسفانه این بحث به رغم اینکه اتفاق خوبی است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده، اما به واسطه ناهماهنگی بین ستاد و مناطق مشکلاتی پیش می‌آید که برای مردم گاها موانعی را برای تردد ایجاد می‌کند. 

او ادامه داد: استفاده از مسیر پیاده رو برای مسیر دوچرخه از جمله اقداماتی است که رقم می‌خورد. در حالی که ما در راستای شعار انسان محوری خواستیم تردد خودروی با سوخت فسیلی را محدودتر کنیم اما در عمل مسیر پیاده رو را کوچکتر کردیم و برای مسیر دوچرخه سورای استفاده کردیم. 

نظری افزود: در بسیاری از فضاهای دوچرخه سواری از پیاده رو کسر شده و به مسیر دوچرخه سواری افزوده شده است. در عین حال شاهدیم که مسیرهایی که برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده بود نیز در مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است. 

عضو شورای شهر تهران گفت: این ناهماهنگی بین بخشی در ستاد و مناطق مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد و اهالی محلات به کوچکتر شدن مسیر پیاده رو اعتراض داشتند. 

او با بیان اینکه در مناطق مرکزی شهر این اتفاق بیشتر رخ داده گفت: معاونت فنی و عمرانی نسبت به اصلاح این رویه و هماهنگی بین ستاد و مناطق اهتمام جدی‌تری داشته باشند. 

نظری در ادامه درباره‌عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو نیز تذکر داد و گفت: متاسفانه احتمال دارد که وارد پیک چهارم شویم و اگر احتیاط بیشتری نداشته باشیم ممکن است مجددا شاهد افزایش نرخ ابتلا و فوتی‌ها باشیم و از این جهت تقاضا می‌کنم مترو و اتوبوسرانی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی توجه کنند چرا که این روزها اصلا شاهد فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس‌ها نیستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز